آخرین عناوین

پنجشنبه 23 شهريور 1396-11:49 کد خبر:45747

به بهانه گزارش دستاوردهای استاندار مازندران:

آقای استاندار ، جلودار نبودید

آقای ربیع فلاح، استاندار محترم ، صریحا عرض کنم جنابعالی در حوزه‌های کلان راهبردی و عملیاتی استان و بهره‌گیری از منابع عظیم موجود فعال و خلاق، جلودار نبودید.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش،بررسی و ارزیابی دستاوردهای اعلامی ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران از یکسو و تامل و درنگی بر جایگاه کنونی استان بر اساس مولفه‌های توسعه‌ای از دیگر سو، لزوم پرداخت به این موضوع، نقد منصفانه و صادقانه اولویت‌ها و مدیریت مقام عالی استان طی دوره اخیر را اجتناب ناپذیر نموده است.

البته به رسم ادب و انصاف در آغاز نوشتار حاضر، از مساعی جناب استاندار و تیم همراه ایشان در طی هدفگذاری‌های دولت و همچنین برنامه‌های محدود تنظیمی استانداری مازندران نیز سپاسگذاری می‌نمایم.

با فرض صحت گزارشات و آمارهای ارائه شده که شاخص ارزیابی ما از اقدامات و تحرکات ربیع فلاح جلودار استاندارمازندران در زمان تصدی استانداری تاکنون بوده است، نکات ذیل شایسته طرح و توجه است.

- فارغ از اعداد و ارقام ارائه شده، در وجه ملموس آن استان مازندران به نقل و بیان و ارزیابی دلسوزان و متخصصان فن، کماکان از دایره توسعه همه جانبه خارج و با مطلوب ما براساس و دورنمای برنامه‌های پنجم و ششم توسعه، فاصله فراوان دارد.

- گزارش مملو از آمار و اعداد کمی فوق بیش از آنکه بیانگر تلاش مضاعف و دستیابی به شاخصه‌های توسعه استان باشد بیانگر تهی بودن عملکرد استاندار و نهاد زیرمجموعه ایشان از دستیابی به راهبردهای کلان و محورهای کیفی در مسیر حل معضلات بومی و منطقه‌ای است و بعضا مصادره تلاش و ابتکار شخصی فعالان بخش خصوصی و یا ورزشکاران و باشگاه‌ها قلمداد می‌شود.

- اشاره بندهای متعدد دستاوردهای استاندار و استانداری تحت مسئولیت ایشان به لغات توصیفی تدوین، تهیه، پیگیری، شناسایی و طرح اسناد و غیره، گواه روشن دیگری از دستاوردهای عملیاتی و ملموس در حوزه‌های مختلف و القای صرف چهارسال از فرصت بی‌بدیل خدمت به مردم استان به تدوین و تهیه و نگارش طرح‌ها و اسناد و امید به بهره‌گیری از آن‌ها در آینده نامعلوم است.

- استاندار استان در رفع موانع رشد و توسعه استانی که به زعم همه صاحبنظران با شرایط مطلوب براساس ظرفیت‌های خود فاصله فراوانی دارد می‌بایست به راهبردهای کلانی می‌نگریست که رافع ضعف‌ها و نقیصه‌های کنونی باشد.

- امری که در محدود برنامه‌های کیفی و کلان مندرج در گزارش اخیر استانداری مازندران ازجمله احداث پایانه صادرات برنج کشور با هدف حل مشکل شالیکاران استان، ایجاد پنجره سه گانه واحد سرمایه گذاری در حوزه صنعت - گردشگری- کشاورزی با هدف افزایش سرمایه گذاری و رفع بوروکراسی‌های اداری، عملیات انتقال گاز به استان با هدف رفع نگرانی قطع  گاز قابل مشاهده است.

آقای ربیع فلاح جلودار، استاندار محترم:

- با عنایت به مراتب فوق و وجود موضوعات و دغدغه‌های متعدد دلسوزان استان و امیدواران به توسعه و ترقی آن مجابم می‌سازد تا صریحا عرض کنم جنابعالی در حوزه‌های کلان راهبردی و عملیاتی استان و بهره‌گیری از منابع عظیم موجود و البته ناظر بر کارویژه‌ها و مزیت‌های استانی همچون کشاورزی، گردشگری، منابع طبیعی و نیروی انسانی فعال و خلاق، جلودار نبودید.

- آقای استاندار، خرید تضمینی محصولات کشاورزی در یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی کشور به دغدغه همیشگی کشاورزان مظلوم و زحمت‌کش استان با مشکلات همیشگی مواجه است،سال گذشته علیرغم برآورد خسارات 100 میلیارد تومانی از سوی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و رئیس جهاد کشاورزی استان با کوتاهی مجموعه شما و مشکلات برآمده از صندوق بیمه خسارات، به پرداخت 30 میلیارد تومان تقلیل یافت که با سنگ اندازی‌های فراوان نهایتا بسیاری از کشاورزان عطایش را به لقایش بخشیدند،لذا کماکان صنعت بی‌بدیل کشاورزی در استان از عدم وجود حامیان جدی رنج می‌برد و بی‌انگیزگی و تلاش برای تغییر کاربری‌ها و ویلا سازی‌ها از همین بخش نشات می‌گیرد و در چنین حالتی جنابعالی نیز در رفع این نگرانی‌ها و تقویت بنیان‌های کشاورزی استان، جلودار نبودید.

- آقای استاندار، در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه افزایش طلاق در استان مازندران و حضور استان در رکود پنج استان نخست کشور در آمار طلاق، علیرغم تدوین سند کنترل و سامانه کاهش طلاق با بودجه یک میلیارد و 200 میلیونی، توفیقی نداشتید و با وجود آمار اعلامی کاهش حدود یک درصدی در گزارش اخیر، بنا به آمار اداره کل ثبت احوال استان به نسبت عجیب یک طلاق به هر سه ازدواج در سال 1395 رسیده‌اید،پس طرح‌ها و اندیشه‌های جنابعالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کارساز نبوده و جلودار نبودید.

- آقای استاندار، جنگل‌های هیرکانی و منابع عظیم طبیعی آن به عنوان زیربنای توسعه و حیات با هجوم سیاست‌های تخریبی، پروژه‌های قابل انتقال به دیگر مناطق، شیرابه زباله‌ها و دست درازی‌های جنگل خواران مواجه است، جالب اینکه شما هم علیرغم مخالفت سازمان حفاظت از محیط زیست و به بهانه کمیته حل اختلاف ماده 24 دستور واگذاری 11 هزار هکتار از جنگل‌های مازندران برای کاربری معدنی را صادر کردید که پس از شکایت‌های مختلف دوستداران طبیعت و بیان عمق فاجعه نهایتا مجبور به بازپس گیری دستور خود شدید،امر فوق عدم دغدغه‌مندی شما به محیط زیست و جنگل به عنوان یکی از مولفه‌های کلیدی استان شمالی ما را بازگو می‌کند و اینکه در راه حفظ این سرمایه عظیم و لزوم بیان اهمیت آن نیز جنابعالی، جلودار نبودید.

- آقای استاندار، جاده و راه‌های ترانزیتی عاملی بزرگ در جذب گردشگر و تسهیل کننده جذب سرمایه به هر منطقه و استانی است،در چنین شرایطی و در حالیکه در آمار اعلامی دستاوردهای شما هزینه 500 میلیارد تومانی برای  سه راه اصلی به شمال یعنی هراز، سوادکوه و تهران – شمال جهت تامین بخش مربوط به حوزه استحفاظی مازندران انجام گرفته است اما هر بیننده و رهگذری بارها و بارها گره‌های کور ترافیکی جاده‌های مازندران از جمله هراز و فیروزکوه را مشاهده می‌کند که سال‌هاست بخش مربوط به استان تهران آن تکمیل و چند کیلومتر مختصر داخل استانی آن به مدت قریب به چهار یا پنج سال باقی مانده است.

در چنین شرایطی درحالیکه امروزه کشورها و استان‌ها به دنبال جذب حداکثری گردشگر و درآمدهای ناشی از آن هستند مازندران و مردمانش آرزومند پشیمانی گردشگران و مسافران جهت سفر به مازندران هستند چون زیر ساخت‌های آن و ابتدایی‌ترین آن یعنی جاده فراهم نیست،آقای استاندار، جنابعالی در حل چالش‌های جذب گردشگر و بازگشایی گره‌های کور ترافیکی و حمل و نقل استانی، جلودار نبودید.

- آقای استاندار شما علاوه بر موارد فوق در جانمایی گردشگری، در بهره‌برداری درست و حداکثری از پنجره‌های واحد سرمایه گذاری، در رفع کم آبی و روند روبه رشد بحران کم آبی منابع آبی استان، در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی‌، در صادرات محصولات کشاورزی، پروتیئنی و تولیدات صنعتی استان، در ایجاد شور و نشاط سیاسی، در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، در تبدیل استان مازنداران به یک استان مستقل و برخوردار و توسعه یافته،  جلودار نبودید. 

پایان سخن آنکه ، مازندران با بهره‌مندی از منابع عظیم و متنوع که هر یک از آن به تنهایی قابلیت تبدیل مازندران به یک استان برخودار و توسعه یافته را کفایت می‌کند نیازمند خرد جمعی و هدایت مسئولان امر برای بهترین انتخاب و بهترین تصمیم است، استان مازندران سال‌ها از مدیران آزموده شده و کم اثر رنج برده است و این رنج بی‌پایان را پایانی لازم است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :