آخرین عناوین

پنجشنبه 23 شهريور 1396-18:10 کد خبر:45751

شهردار ساري اعلام کرد:

دلیل عدم توسعه استان ، عدم رشد مركز استان است

شهردار ساري گفت:يكي از دلايل عدم توسعه استان ، عدم رشد مركز استان است،اگر ساري به بالندگي لازم مي رسيد ، امروز استان حرف هاي زيادي براي گفتن داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، شهردار ساري در نشست صميمي با خبرنگاران غرب استان ضمن عرض خير مقدم به ميهمانان و قدرداني از روابط عمومي ، معاونت فني و عمراني و معاونت فرهنگي واجتماعي اظهارداشت : يكي از دلايل عدم توسعه استان ، عدم رشد مركز استان بوده است،اگر ساري به بالندگي لازم مي رسيد ، امروز استان مازندران در زمينه صنعت ، كشاورزي و گردشگري حرف هاي زيادي براي گفتن داشت .

مهدي عبوري با اشاره به ضرورت نگاه يكسان و متوازن به جاي جاي استان ، افزود : من غرب و شرق و مركز استان را جدا و مجزا نمي بينم و در نگاه عبوري ، مازندران همان كلانشهر است كه شهرهاي آن محله هاي اين كلانشهر هستند .

شهردار مركز استان عدم استفاده صحيح از مواهب طبيعي را يكي از دلايل عقب ماندگي استان دانست و بيان داشت : متاسفانه در سال هاي گذشته هيچ اتفاقي موثري در مازندران نيفتاده و هيچ تصميم سرنوشت ساري گرفته نشده است .

اين مسئول با اشاره به ممنوعيت ورود صنعت به مازندران به بهانه اين شعار دهه هاي گذشته كه مازندران قطب كشاورزي است گفت : با همه اين اوصاف مازندران هيچ گاه در جايگاه واقعي قطب كشاورزي كشور قرار نگرفته است،عدم تسطيح اراضي كشاورزي استان ، عدم وجود سياست گذاري كشت در زمينه هاي كشاورزي ، عدم وجود صنايع تبديل در كنار فعاليت هاي كشاورزي نگذاشته است كه مازندران حتي به عنوان يك قطب واقعي كشاورزي معرفي شود و در جايگاه راستين خود بنشيند .

وي ريشه يابي مشكلات و تامين زير ساخت هاي صنعت و كشاورزي استان را ضروري عنوان كرد و افزود : وقتي همه استان ها با دلار ۷ توماني صاحب صنايع شدند ، مازندران از توسعه صنعتي محروم بود و جوانان ما براي اشتغال و تامين معاش به استانهاي ديگر مهاجرت كردند .

عبوري ، داشتن برنامه براي تبديل شدن به قطب گردشگري كشور را ضروري دانست و اظهار داشت: با وجود اين موهبت هاي الهي چرا نبايد قطب گردشگري باشيم و چرا نبايد از دولت بخواهيم تا مازندران را به عنوان قطب ويژه گردشگري در كشور اعلام كند ؟

وي افزود : معتقدم مشكل بيكاري در استان مازندران با وجود حجم زياد گردشگري و مسافر به راحتي قابل حل است و اميدوارم بتوانيم با نگاه نو به توسعه پايدار در جاي جاي استان ، اين معضل را برطرف نماييم .

در ادامه اين عضو شوراي شهرداري ها و دهياري ها و دهياري هاي كشور با اشاره به اينكه برخي دوستان براي توسعه استان از ما برنامه مي خواهند گفت : ۸ سال ، ۸۰ نفر از اساتيد و بزرگان استان تلاش كردند و سند توسعه و آمايش استان را تهيه نموده و به تصويب رساندند ، چه برنامه اي بالاتر از سند توسعه و آمايش استان ؟

وي افزود: با وجود اين سند، ريل گذاري براي توسعه استان آماده است ، اما مشكل اين است كه انسان توانمندي براي اجراي اين سند وجود ندارد.

شهردار مركز استان با تاكيد بر اينكه توسعه وزير ساخت هاي اقتصادي و كشاورزي و ... در اين سند لحاظ شده است ، بيان داشت : چند نفر از مسئولان كه متولي اجراي اين سند هستند ، آن را مطالعه كرده اند؟ شما اصحاب رسانه و ارباب جرايد بايد اجراي آن را از مسئولان محترم مطالبه كنيد .

وي با اشاره به تدوين سه برنامه كوتاه مدت ، بلند مدت و ميان مدت در شهرداري ساري در سال هاي اول قبول مسئوليت گفت : در سال هاي ابتدايي مسئوليم در شهرداري ساري پيگير تدوين سه برنامه مجزا بودم كه به لطف خدا و با همت اساتيد دانشگاه و متخصصان توانستيم اين برنامه ها را با محوريت گردشگري ساري به نتيجه برسانيم و پس از بر مبناي همين برنامه حركت كنيم.

شهرداري ساري وجود رودخانه در تمام شهرهاي غرب استان را ظرفيتي مهم دانست و گفت : اگر آن ها را به فرصت تبديل نكنيم يقينا" براي زندگي شهري تهديد خواهند بود، بدون تردبد وجود اين رودخانه هاي طبيعي فرصتي است كه مي توان از آن ها به عنوان مراكز تفريحي و گردشگري استفاده كرد كه منجر به اشتغال زايي مناسب هم خواهد شد .

عبوري ، احداث فاز دوم پارك ملل به مساحت ۱۰۰۰ هكتار كه زمينه ۵۰۰۰ اشتغال را ايجاد خواهد كرد به انضمام احداث پارك جنگلي سكو تپه به مساحت ۱۲۰۰ هكتار را از پروژه هاي مهم در دست اقدام مديريت شهري عنوان كرد و افزود:بدون ترديد ، با استفاده درست از همين مواهب الهي و با برنامه ريزي ، توان اجرايي و نظارت صحيح و همچنين با همت بخش خصوصي مي توانيم مسير رشد و توسعه پايدار را ريل گذاري كنيم و در اين راه ، گام هاي موثري برداريم .

وي در پايان با تاكيد بر اهميت سلامت شهروندان و مساله بانوان ، نشاط شهروندان را مهم دانست و افزود همواره اقدامات مجموعه مديريت شهري در اين راستا بوده و نمونه بارز اين اقدامات همين بوستان ولايت است كه داراي كاربردهاي فرهنگي و هنري است.

در ادامه اين نشست، خبرنگاران غرب استان با تشكر از مديران شهرداري ساري بخاطر مهيا كردن اين برنامه مناسب، توسعه ساري در سال هاي اخير را بهترين الگوي مديريتي براي مديران شمال كشور دانستند و افزودند: گشت و گذار امروز ساري، تداعي گر گستردگي اين شهر در دهه ۱۳۲۰ بوده و لازم مي دانيم بخاطر اين همه تلاش و همت شبانه روزي در مسير سازندگي، از شهردار ساري قدرداني نماييم.

در ادامه اين نشست، محمد لفوتي از پايگاه خبري حرف شمال و خبر شمال، توسعه ساري از منظر سرعت و توازن را مثال زدني دانست و افزود: اميدوارم عبوري در همه شهرهاي استان تكثير شود و همه هم استاني ها از خدمات مفيد چنين مديري بهره مند شوند.

عليرضا نوري، سرپرست خبرگزاري مهر نيز با تقدير از تلاش هاي مديريت شهري ساري، از مديران استان خواست تا به جاي سفر به كشورهاي ديگر و صرف هزينه هاي سنگين، با حضور در شهر ساري و الگوبرداري و استفاده از تجارب مجموعه مديريت شهري ساري، در راستاي توسعه شهرهاي استان قدم بردارند.

در ادامه، قمي، خبرنگار و مسئول كانال مجازي اطلاع رساني رويداد نوشهر، ديواركشي غرب و شرق توسط برخي مديران ارشد استان را مذموم دانست و افزود: فارغ از فضاسازي سياسي، همت مديريت شهري ساري قابل تحسين است و الگوهاي شهر مدرن كه در ساري اتفاق مي افتد را حتماً به غرب استان معرفي خواهيم كرد.

مولايي از خبرگزاري فارس در نوشهر، حمايت انديشه و فكر را نقطه قوت توسعه ساري عنوان كرد و اظهار داشت: توسعه شهر ساري با حمايت انديشه صورت گرفته و اين انديشه پويا، همواره قابل تقدير و تحسين است.

در پايان، ياسر رضازاده، مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري با تشكر از حضور خبرنگاران غرب استان در اين نشست صميمانه، بر ضرورت ارتباط سازنده با همه رسانه هاي استان در جهت رشد و توسعه پايدار مازندران تاكيد كرد و افزود: مديريت شهري ساري، همواره به دنبال اين تعامل سازنده در مسير انتقال اطلاعات و تجارب بوده و اقدامات بسياري در خصوص همگرايي اصحاب رسانه با اين مجموعه در مقابل برخي واگرايي هايي كه در گذشته و در برنامه هاي شهري وجود داشته، صورت گرفته است.

در ادامه، خبرنگاران حاضر در نشست ضمن تشكر از مهدي عبوري و مديريت روابط عمومي شهرداري ساري بخاطر تدارك اين نشست صميمانه، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

شايان ذكر است، صبح امروز، بازديد مفصل خبرنگاران غرب استان مازندران از بوستان ولايت ساري با حضور معاون فني و عمراني و معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري ساري و نيز با همراهي حسين اسلامي ساروي مورخ برجسته مازندران، صورت گرفته است.  

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • اسماعیلی
    جمعه 24 شهريور 1396-22:33


    اگر ‌مدیران قبلی شهرداری ساری هم چون مهدی عبوری سخت کوش و پرتلاش به ابادانی و عمرانی مرکز استان می اندیشیدند ساری رشدیافته بهتر از این را شاهد بودیم.
    آقایان مسئولین شهری و استانی به جای سنگ اندازی و کم لطفی نسبت به شهردار موفق، به عملکرد چندساله مهندس عبوری با چشمی باز نگاه و همراهی کنند؛ تا ساری هم جز مراکز استانهای مطرح کشورمان شود.