آخرین عناوین

شنبه 25 شهريور 1396-11:44 کد خبر:45760

بازنشستگان در تجمع مقابل استانداری مازندران:

دولت به شعارهای انتخاباتی در قبال بازنشستگان عمل کند/ خط فقر 4 میلیون ، حقوق ما یک میلیون!

بازنسشتگان استان مازندران در انتقاد به پایین بودن میزان دریافتی حقوق خویش اعلام کردند که دولت به شعارهای انتخاباتی خود در قبال بازنشستگان عمل کند.


به گزارش خزرخبر و به  نقل از فارس،صبح امروز تعداد زیادی از بازنشستگان مازندرانی در اعتراض به پایین بودن وضعیت حقوقی خویش جلوی استانداری مازندران تجمع کردند.

بازنشستگان استان مازندران در این تجمع اعلام کردند: معیشت، منزلت و بیمه کارآمد حق مسلم ما است و باید مسؤولان استانی این دغدغه را به گوش متولیان بالادستی برسانند.

بازنشستگان ادامه دادند: ما از فقر نمی‌نالیم ولی از فرق و تبعیض خسته شدیم و باید روند همسان‌سازی حقوق در کشور به صورت جدی اجرا شود.

تجمع‌کنندگان جلوی استانداری مازندران با اعلام اینکه مبلغی که برای خط فقر از سوی متولیان اقتصادی دولت مطرح شده 4 میلیون تومان است، بیان کردند: چه‌طور ما با یک میلیون تومان مشکلات اقتصادی فعلی خویش را رفع کنیم.

آنها با اعلام اینکه دولت در شعارهای انتخاباتی خویش قول داده بود که نسبت به وضعیت معیشت بازنشستگان تدابیری می‌اندیشید، اعلام کردند: چرا برنامه‌های دولت در این ارتباط پیگیری و اعلام نمی‌شود.

بازنشستگان که جمعیت‌شان زیاد هم بود خواستار تحقق وعده‌های دولت در ارتباط  با افزایش حقوق شدند.

یک بازنشسته فرهنگی که در اعتراض به کم بودن حقوق خود اظهار کرد: حقوق یک تازه استخدام شده با کسی که سالیان سال خدمت کرده فرقی ندارد و حتی حقوق آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه تبعیض، بی‌عدالتی، عدم اجرای قانون علت تجمع ما در مقابل استانداری است افزود: حقوق بازنشستگان همراه با حقوق شاغلان باید اضافه شود اما قانون اجرا نشده است.

دیگر بازنشسته فرهنگی نیز با اشاره به اینکه فاصله حقوقی شاغلان با بازنشسته آموزش و پرورش زیاد است بیان کرد: ما با این حقوق کم در اداره زندگی و خرج امورمان مانده‌ایم و خواهان عمل کردن وعده دولت هستیم.

پلاکاردهایی که بازنشستگان در جلوی استانداری مازندران در دست داشتند نوشته شده بود:

ما از فقر و تبعیض نمی‌نالیم از فرق و تبعیض می‌نالیم

بازنشسته بیدار است          از قانون‌گریزی بیزار است

روحانی ما را به تدبیرتان امید بود

معیشت، منزلت، بیمه کارآمد حق مسلم ماست

سفره شما رنگین است            سفره ما غمگین است

هرچه وعده دادند                همه باد هوا بود

مجمع نمایندگان مازندران          حمایت حمایت

ما ز دولت چشم یاری داشتیم       خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم

خط فقر 4 میلیون                حقوق ما یک میلیون

بازنشستگان استان با تجمع جلوی استانداری مازندران خواستار تحقق وعده‌های دولت در ارتباط با افزایش حقوق خود شدند.

براساس این گزارش، معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار این تجمع را تایید کرده گفت:قرار است از میان این افراد پنج نفر نماینده به استانداری مراجع و مشکلات و مسائل خود را مطرح کنند تا این مطالبات به مقامات کشوری منتقل شود.

یونسی افزود: مطالبات بازنشستگان از حیطه وظایف استانداری خارج است و تنها می توان مرجع انتقال آن بود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :