آخرین عناوین

شنبه 25 شهريور 1396-12:10 کد خبر:45762

کنایه امام جمعه نور به استخدام و اعطای پست به نورچشمی ها:

ایجاد اشتغال خوب است اما نه فقط برای فرزندان مسئولان!

امام جمعه  نور گفت: ایجاد اشتغال خوب است اما برای همه است نه برای عده‌ای از فرزندان مسئولان که ژن خوب دارند، در مسئولیت‌ها باید افراد متخصص قرار گیرند.


به گزارش خزر خبر و به نقل از شمال نیوز،سیدمهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران نوری در مصلی الغدیر این شهرستان با توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: همه مشکلات ما از بی‌تقوایی است زیرا اگر تقوا پیشه کنیم و اعتقاد و باور دینی‌مان را تقویت کنیم هرگز دچار مشکلات، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... نمی‌شویم.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به 24 ذی‌الحجه (روز مباهله) افزود: زمانیکه مردم به اسلام دعوت می‌شدند، مسیحیان هم از سوی پیامبر(ص) دعوت شدند ولی 60 نفر از بزرگان و دانشمندان با پیامبر(ص) بحث می‌کردند و می‌گفتند حق با ماست، رسول الله(ص) باا منطق و گفت‌وگو آنها را به حقانیت اسلام دعوت کرد و فرمود: (اگر به آنچه گفته شد ایمان داشتید، دیگر حرفی نباید باشد)،شأن نزول آیه 61 سوره اعراف، در زمانی است که آنها قبول نکردند که حضرت عیسی(ع) نیز بنده خداست، مباهله کرد و پیامبر اسلام(ص) محکم ایستاد، استدلال آورد و مباهله کرد.

وی ادامه داد: مسیحیان گفتند اگر پیامبر(ص) در روز مباهله با سپاه آمد معلوم می‌شود زیاد هم به حق نیست ولی روز مباهله حضرت با اهل بیت(ع) خود آمد و بزرگ مسیحیان گفتند ما قبول کردیم شما بر حق هستید ولی مسلمان نمی‌شویم اما حاضریم مالیات بدهیم، آیه مباهله بر فضیلت و کمال اهل بیت(ع) دلالت دارد و به ما می‌فهماند که پیغمبر حق بود و بر اساس حقانیت علی(ع) را معرفی کرد و حق با علی(ع) بود.

خطیب جمعه شهرستان نور با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم تصریح کرد: انتظار ما از همه متولیان مساجد، منابر، مداحان و روحانیون این است که عزاداری را در شأن امام برگزار کنند و مراقب انحرافات و خرافات باشند.

این مسئول افزود: همه ائمه(ع) توصیه شان، تلاش برای احیای حق و سکوت نکردن در مقابل ظلم و ستم بود، برای رشد و تعالی آنان تلاش کنیم، تا جایی‌که می‌شود مردم را هدایت کرد ولی اگر هدایت نشدند و نمی‌خواهند به سمت فضایل بروند، باید در مقابل آنان ایستاد و وظیفه خود را انجام داد.

امیری‌ارجمند تصریح کرد: امروز سیاست ماکیاولی در میانمار حاکم است و می‌گویند مسلمانان و ضعفا نباید باشند و باید از بین بروند، در دنیای امروز دینداری سخت است، اگر می‌خواهید دیندار باشید باید با سیاست ماکیاولیسمی مبارزه کنیم و از مسلمانان دفاع کنیم.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در شعار سال باید گفتمان شود، البته بر سر زبان‌ برخی‌ها ساری و جاری است ولی برخی حتی این گفتمان را قبول ندارند و دغدغه‌شان رفع حصر و حضور زنان در ورزشگاه‌ها و ... است که از تریبون‌های مهم از جمله مجلس که دنیا آن سخنان را می‌شنود و رصد می‌کند بیان می‌کنند و با دشمنان همسو می‌شوند، باید به این افراد گفت که برخی مسائل باید ابتدا در شورای امنیت ملی و کمیسیون امنیت مجلس مطرح و بررسی شود و بعد در تریبون علنی مجلس گفته شود.

وی با انتقاد واگذاری برخی مسئولیت‌های بزرگ در حد معاون وزیر و شهردار مناطق مهم به وابستگان و افراد کم سن و سال اظهار کرد: ایجاد اشتغال خوب است و البته تأکید نظام است اما برای همه است نه برای عده‌ای از فرزندان مسئولان که ژن خوب دارند و در سن کم  مسئولیت می‌گیرند، در مسئولیت‌ها باید افراد متخصص و باتجربه و البته مؤمن و انقلابی با شایسته‌سالاری قرار گیرند.

خطیب جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: تبرئه کردن حقوق‌بگیران نجومی از دیگر مسائلی است که در مدت طولانی در بوق و کرنا کردند و همه دنیا خبردار شدند ولی امروز می‌گویند عین قانون عمل شده و این افراد تبرئه شدند، البته راست می‌گویند، عده‌ای برای خود قانونی گذاشتند که یک مدیرعامل 170 میلیون تومان حقوق بگیرد، این از جیب ملت است و با شأن نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست.

امیری‌ارجمند اظهار کرد: امروز معاون اول و سخنگوی دولت می‌گویند همه نجومی‌بگیران تبرئه شدند، برخی هم رفع حصر و ماندن در حصر را با نیات دیگر بیان می‌کنند، در پشت این حرف‌ها و اقدامات برخی مسائل دیگری را دنبال می‌کنند و منافع‌شان در این بگو مگو‌ها است، تنها کسانی که راست می‌گویند، مدافعان حرم هستند، نظامی که رهبری چون آیت‌الله خامنه‌ای و سربازان و افسران جنگ نرمی چون مدافعان، خانواده شهدا، جانبازان و ... دارد بیمه شده است و با این حرف‌ها خدشه پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به تلاش در لغو برجام و یا تغییر آن توسط ترامپ که سبب تنازع اروپا، انگلیس و آمریکا هم شده بیان کرد: آمریکا تقریباً تنها مانده است، امیدواریم اختلاف بین این دو طایفه باعث شود تا سربازان اسلام حقیقت دین و اسلام ناب محمدی(ص) را در دنیا جاری و ساری و پرچم اسلام در جهان به اهتزاز در بیاید.

امام جمعه نور در پایان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و جشن عاطفه‌ها هستیم، آنان که تمکن دارند دست دیگران را بگیرند، به کمک دانش‌آموزان بی بضاعت بروند و آنها را خوشحال کنند و اجازه ندهند در کنار سایر دانش‌آموزان سرشان پایین باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :