آخرین عناوین

دوشنبه 27 شهريور 1396-13:34 کد خبر:45796

مدیر امورآبفاشهری قائمشهر خبر داد:

احداث بیش از 18 هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در قائمشهر

مدیر امورآبفاشهری قائمشهر از احداث بیش از 18 هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در قائمشهر خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران ، مدیر امورآبفاشهری قائمشهر با اشاره به ضرورت اجرای طرحهای فاضلاب از اجرای بیش از 18 هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر خبر داد.

براساس این گزارش، عبدالرضا سعیدی با اشاره به کاهش ذخایر سفره های آب زیر زمینی و لزوم حفظ محیط زیست گفت:اجرای پروژه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای ساحلی از اولویتهای شرکت است.

وی ضمن اشاره به اجرای طرحهای جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در 5 شهر قائمشهر، آمل ،تنکابن، محمودآباد و رامسر از طریق تسهیلات بانک توسعه اسلامی گفت: مطالعات و ارزیابی های لازم برای اجرای طرحهای فاضلاب در این شهرها به اتمام رسیده و در برخی از شهرها نیز عملیات احداث خطوط انتقال در مسیرهای فرعی ، اصلی و نصب انشعاب در حال انجام است.

وی، با بیان اینکه شهرستان قائمشهر یکی از شهرهای اولویت دار در اجرای طرحهای فاضلاب است، تصریح کرد: فاز اول و دوم طرح مطالعاتی این پروژه از بهمن 86 برای دوره 25 ساله( 1390تا 1415) به تصویب رسید.

مدیر امورآبفاشهری قائمشهر ادامه داد: برای اجرای این طرح 508 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی دفع و جمع آوری فاضلاب در اقطار 200 تا 1200 میلی متری نیاز است.

سعیدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تصفیه خانه ای در دو مدول پیش بینی شده، افزود: این تصفیه خانه در سال مبدا و مقصد(1390-1415) به ترتیب 175 هزار و 350 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

وی، ظرفیت تصفیه خانه در سال مبدا را 35 هزار متر مکعب و در سال مقصد 70 هزار متر مکعب در شبانه روز دانست و اظهار داشت: فرایند تصفیه در این تصفیه خانه به روش (S.B.R) با حذف کربن و فسفر است.

سعیدی ادامه داد: تا کنون 18290 شبکه اصلی و فرعی انتقال و جمع آوری فاضلاب در شهر قائمشهر احداث شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :