آخرین عناوین

دوشنبه 27 شهريور 1396-22:59 کد خبر:45802

6روز از وعده 20 روزه برای انتخاب شهردار قائم‌شهر گذشت:

انتخاب شهردار قائم‌شهر همچنان اندرخم یک کوچه/مردم منتظر تصمیمات اتاق شیشه‌ای

6 روز از وعده 20 روزه اعضای شورای اسلامی قائم‌شهر مبنی بر انتخاب شهردار می‌گذرد و هنوز انتخاب مدیریت شهری اندرخم یک کوچه قرار دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حدود 26 روز از آغاز کار شورای اسلامی شهر در دوره پنجم می‌گذرد و تقریباً بیشتر اعضای شورا در شهرهای مختلف استان مازندران شهردار مورد تأیید خود را انتخاب کرده و بر مسند مدیریت شهری نشاندند تا در یک دوره چهار ساله پرفراز و نشیب دوش به دوش هم برای آبادانی هرچه بیشتر و بهتر شهر خود گام بردارند.

انتخاب شهردار و نظم بخشیدن به مدیریت شهری پایدار از وظایف مهم شورا و اعضای اتاق شیشه‌ای است چراکه اگر این کار در اسرع وقت انجام نشود علاوه بر راکد ماندن پروژه‌های در حال اجرا، زمام امور شهر نیز دچار تشویش و گمانه‌زنی‌های درست و نادرست خواهد شد.

انواع مختلف طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در عرصه شهری از این لحاظ که برای نواحی و محلات شهری دارای اهمیت است و منجر به ایجاد ارزش افزوده در محدوده اجرایی طرح‌ها می شود مهم است و به اتمام رساندن آن ضروری است.

20 روز و حتی چندروز بیشتر از وعده اعضای شورای اسلامی قائم‌شهر، مبنی بر انتخاب شهردار می‌گذرد و هنوز انتخاب مدیریت شهری اندرخم یک کوچه قرار دارد و تست‌گیری از علاقه‌مندان به صندلی شهردار همچنان ادامه دارد.

باوجود اینکه اعضای شورای اسلامی قائم‌شهر، حمیدرضا خنکدار را به‌عنوان سرپرست شهرداری معرفی کرده‌اند از این طرف و آن طرف شنیده می‌شود که وی تمایلی به شهردار شدن ندارد و همین امر ضرورت انتخاب شهردار را برای شورایی‌ها دوچندان می‌کند.

با وجود اینکه طی چند روز گذشته، مردم قائم‌شهر با تشکیل گروه‌های مختلف در فضاهای مجازی حمایت خود از رضا رحیمی، شهردار سابق اعلام کردند و خواستار بازگشت وی به عمارت شهرداری شدند ولی گویی این حمایت به مذاق اعضای شورا خوش نیامده و همچنان بر انتخاب شهردار جدید از بین کاندیداهای جدید و مطالعه برنامه‌های ارائه شده توسط آنان اصرار دارند.

در جلسه علنی هفته گذشته، به پیشنهاد یکی دو تن از اعضای شورا، قرار بر این شد تا رحیمی در صحن شورا حاضر شده و ارائه گزارش عملکرد دهد ولی تا به امروز این مهم محقق نشد و همین امر اعتراض برخی از اعضای شورا را به دنبال داشت.

جوان‌ترین عضو شورای اسلامی شهر با  بیان اینکه 80 درصد از شهرهای مازندران شهردار خود را انتخاب کردند، اظهار کرد:  در صورت‌جلسه  نخست شورا به مردم قول دادیم تا ظرف 20 روز شهردار را انتخاب و معرفی کنیم ولی  6 روز از آن وعده ما می‌گذرد  و هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.

احسان اسماعیلی‌نجار افزود: در حال حاضر کار ما وقت تلف کردن است و باید گزینه‌های زیادی که فراخوان کردید را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: در جلسه  هفته گذشته قرار بود در مورد موضوع آمدن رحیمی به صحن شورا صحبت شود ولی بازهم این‌گونه نشد و رضا رحیمی به صحن دعوت نشد.

عضو شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه گزینه‌های خوب و توانمند برای شهردار شدن هنوز دعوت نشدند، گفت: باید افراد قوی و توانمند را دعوت کرد و مردم حق دارند به فراخوان زدن برای انتخاب شهردار نقد کنند و ما باید از افراد قوی بخواهیم تا ارائه برنامه کنند.

وی در پایان گفت: ای کاش برخی از دوستان بر روی حرف خود می‌ماندند تا مردم این‌طور منتظر نباشند و ما هم بلاتکلیف نباشیم و امیدوارم هرچه زودتر زمان انتخاب شهردار مشخص شود.

محمدعلی شیرسوار دیگر عضو شورای شهر نیز در ادامه خطاب به هیأت رئیسه شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شما گزینه‌ای دارید و می‌خواهید با خریدن زمان و طولانی‌تر شدن روند انتخاب شهردار به گزینه خود برسید بگویید تا حداقل ما هم بدانیم و این طور مقابل مردم بدقول نشویم، اظهار کرد: برای مردم شفاف‌سازی کنید که اگر به عملکرد شهردار رحیمی نقد داشتید الان کارهای نو و جدید انجام دهید نه اینکه همان کارها را تکرار کنید، اگر کارها مورد رضایت است پس چرا شهردار را ابقا نکردید؟

رئیس شورای شهر قائم‌شهر نیز در پاسخ به اعتراض این دو عضو شورا با بیان اینکه هیچ گزینه‌ای پشت پرده شورا نیست، اظهار کرد: سرپرست فعلی شهرداری خود را گزینه شهردار شدن نمی‌داند به همین دلیل تمایلی به آمدن ندارد.

افشین حسین‌زاده در پایان گفت: در جلسه آینده  اعضای شورا گزینه خود را مطرح کنند تا بتوانیم در این نشست به تصمیم درست برسیم و هرچه زودتر شهردار ا انتخاب و معرفی کنیم.

براساس این گزارش، حال که درب شیشه‌ای شورا برای ارائه عملکرد از سوی مشتاقان مدیریت شهری باز است باید افرادی بیایند که توان شهردار شدن و کلیدداری عمارت شهرداری را در خود دیدند  و شورا نیز باید طی دو سه روز گذشته گزینه اصلح خود را به مردم معرفی کند چراکه قائم‌شهر در شرایط فعلی جای آزمون و خطا نیست و با توجه به پروژه‌های متعدد روی زمین مانده که یکی از مهم‌ترین آن پل میدان جانبازان است روشن شدن این موضوع که بالاخره چه کسی شهردار می‌شود، حیاتی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :