آخرین عناوین

سه شنبه 28 شهريور 1396-9:5 کد خبر:45808

نوسان‌های قیمت در بازار مرغ همچنان ادامه دارد:

از ادامه سریال تلخ مرغداران تا نگرانی کاهش قیمت مرغ

نوسان‌های قیمت در بازار مرغ همچنان ادامه داشته و انتظار تولیدکنندگان مرغ این است که در این زمینه به قیمت ثابتی برسند تا بتوانند به تولید ادامه دهند نه اینکه متحمل خسارت شوند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سریال تکراری و تلخ تولیدکنندگان مرغ مازندران همچنان ادامه دارد و این بار نگران کاهش شدید قیمت مرغ هستند.

تولید مرغ مازندران که در ماه گذشته به قیمت خوبی رسیده بود و سود حداقلی برای مرغداران به همراه داشت در حال حاضر کاهش یافت؛ اما موضوعی که مرغداران استان را نگران کرده این است که تولیدکنندگان طی ماه‌های گذشته تلاش بسیاری کردند با وجود افزایش قیمت جوجه و نهاده‌ها تولید را سرپا نگهدارند.

تولیدکنندگان مرغ باید محصولی را به بازار عرضه کنند که برای تولید آن متحمل هزینه‌های بسیاری شدند در مقابل این امر نه تنها سودی برای آنان به همراه ندارد بلکه متضرر خواهند شد.

با وجود همه مسائل و نگرانی‌ها تولیدکنندگان مرغ تمام تلاش‌شان این است بهترین محصول با بالاترین کیفیت را به بازار عرضه کنند ولی انتظارشان این است با وجود هزینه‌های تمام شده حمایت از آنان در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

*کاهش قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ، اظهار کرد: با توجه به جوجه‌ریزی، تولید و تغییرات آب و هوا انتظار کاهش قیمت مرغ را داشتیم که در حال حاضر از مرغ قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان درب مرغداری به ۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

عطاءالله حسن‌زاده با اعلام اینکه نگران کاهش قیمت مرغ هستیم، اضافه کرد: اگر قیمت از این میزان کاهش یابد مرغداران متضرر خواهند شد.

وی بیان کرد: قیمت جوجه نیز از سال گذشته افزایش یافته به‌طوری‌که در ماه گذشته حتی به 2هزار و 700 تومان نیز رسید، در حال حاضر قیمت جوجه به ۲هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران تصریح کرد: با توجه که مرغداران جوجه را با قیمت بالا خریداری کردند این امر  برای ۴۵ روز آینده پاسخگو نخواهد بود.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان مرغ را به بازار عرضه کنند و در سالن‌ها نگه ندارند، خاطرنشان کرد: مرغداران از نگهداری مرغ با وزن بالا در سالن‌ها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد ما به پشتیبانی امور دام این است خرید مرغ منجمد با قیمت ۷هزار و ۳۰۰ تومان باشد کمتر از این قیمت با توجه به هزینه‌های تمام شد به ضرر تولیدکنندگان خواهد بود.

براساس این گزارش، نوسان‌های قیمت در بازار مرغ همچنان ادامه داشته و انتظار تولیدکنندگان مرغ این است که در این زمینه به قیمت ثابتی برسند تا بتوانند با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌ها به تولید ادامه دهند نه اینکه متحمل خسارت شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :