آخرین عناوین

سه شنبه 28 شهريور 1396-15:53 کد خبر:45813

۴۸ ساعت نفسگیر تا معرفی استاندار مازندران:

رقابت عبوری با دو گزینه غیربومی/ آخرین سناریوی وزارت کشور

اگرچه استاندار بعدی مازندران همچنان در هاله ای از ابهام است ولی کارشناسان همچنان شهردار ساری را شانس اول استانداری می دانند و چیزی که نباید در آن تشکیک کرد، رفتن فلاح است.


به گزارش خزرخبر و به نقل ازعبارت، شنیده ها حاکی از آن است که تا پس فردا( یعنی نهایتا تا ۴۸ تا ۷۲ ساعت دیگر) تکلیف استاندار مازندران مشخص خواهد شد،مسئله ای که یکماه است سرتیتر اخبار و گمانه زنی ها در این استان ساحلی است.

در حال حاضر مناف هاشمی(که در دوران شهرداری قالیباف پست های متعددی داشت و اصالتا مازندرانی است)، مهدی عبوری( شهردار ساری)، علی کریمی مله ( معاون اسبق سیاسی استانداری در دولت اصلاحات)، جعفر رحمان زاده(سرپرست سابق استانداری در دولت اصلاحات)، سیدطاهر طاهری استاندار اسبق البرز که با رییس جمهور همشهری است و نسبت خانواده گی دارد)، هوشنگ بازوند( استاندار تودیع شده لرستان) و انوشیروان محسنی بندپی( رییس سازمان بهزیستی کشور) گزینه های اصلی هستند.

بر اساس اخباررسیده ؛ «رحمانزاده ومحسنی بندپی» شخصا تمایلی برای تصدی این جایگاه ندارند و درمیان گزینه های موجود شانس «عبوری، بازوند و طهایی» از دیگران بیشتر است،البته مستقلا نمی توانیم عدم تمایل رحمانزاده را تایید کنیم اما در گفتگویی کوتاه با محسنی مطمئن شدیم که وی قصد حضور در مازندران را ندارد.

مخالفان «عبوری» وی را به دوقطبی سازی متهم می کنند و همین مسئله باعث شده که انتخاب اول وزارت کشور یعنی«عبوری» در کنار دو گزینه غیربومی قرار گیرد.

اگرچه استاندار بعدی مازندران همچنان در هاله ای از ابهام است اما به نظر می رسد چیزی که نباید در آن تشکیک کرد رفتن ربیع فلاح جلودار است.

کارشناسان همچنان شهردارساری را شانس اول استانداری می دانند، مخصوصا اینکه وی در بهار سالجاری تمام قد از روحانی حمایت کرد و جشنی چند ده هزارنفری برای اعضای دولت در سفرشان به ساری ترتیب داد که اصولگرایان تندرو و حامیان رییسی را کاملا از وی ناامید کرد.

اما برخی معتقدند دولت «طاهری یا بازوند» را برای یکسال به مازندران خواهد آورد تا شرایط از همه لحاظ برای استانداری «عبوری» آماده شود و وی در 2سال پایانی دولت دوازدهم بر کرسی ساختمان سفید خیابان انقلاب ساری تکیه بزند،هرچند باتوجه به شیوه برنامه ریزی «عبوری» بعید است که وی مدیریت دو ساله را بپذیرد.

ستادهای پنجگانه روحانی در مازندران در حمایت از استاندار شدن عبوری به روحانی، حمایت جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران بعلاوه برخی چهره های شاخص ورزش استان و رای بالای شهردار جوان ساری در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران شانس وی را در هفته های اخیر به شدت افزایش داده بود.

از طرفی دیگر در10 روز اخیر چشم بسیاری از ناظران به مجمع نمایندگان مازندران دوخته شده بود تا ببینند گزینه آنها برای استانداری کیست، مخصوصا آنکه مجمع نمایندگان یزد موفق شد با فشار بر دولت حرف خود را بر کرسی بنشاند و همه مازنی ها منتظر بودند بالاخره از کنده مجمع مازندران هم دودی بلند شود اما نتیجه جلسه آنها همانی بود که پیشتر درباره منطقه آزاد تجاری شاهدش بودیم و در نهایت نه تنها به شفافیت کمکی نکرد بلکه به گل آلود شدن آب دامن زد و بر ابهامات افزود!

در مورد منطقه آزاد هم تا قبل از طرح مسئله در مجمع، دو گزینه اصلی «بندرامیر آباد و بندرنوشهر» مطرح بودند که بعد از ورود مجمع به قضیه؛ تعداد کاندیداها به 4 منطقه افزایش یافت و درنهایت مسخره ترین و عجیب ترین پیشنهاد ممکن یعنی ایجاد سه منطقه آزاد تجاری در مازندران!!! از نشست مجمع بیرون آمد.

در مورد استانداری نیز نظر نمایندگان بر انتصاب استاندار بومی بود که اگر «طاهری یا بازوند» به استان بیایند اندک اعتبار مجمع نزد مردم نیز از بین خواهد رفت و روشن خواهد شد قدرت چانه زنی و نفود آنها بسیار پایین است.

براساس این گزارش، در مجموع باید نهایتا 72 ساعت دیگر صبر کرد و دید نتیجه چه خواهد شد و آیا مازندران از نیروی جوان پر انرژی هوادار دولت بهره خواهد برد یا برای ساکت کردن اختلاف های به نظر بی پایان مازندرانی ها بازهم گزینه ای غیربومی را به ما تحمیل خواهد کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :