آخرین عناوین

چهارشنبه 29 شهريور 1396-8:26 کد خبر:45824

فرماندار قائم‌شهر خبر داد:

ممنوعیت فروش مرغ زنده و فریز شده محلی در بازارهای هفتگی

فرماندار شهرستان قائم‌شهر گفت: فروش مرغ زنده و فریز شده محلی در بازارهای هفتگی توسط افراد ممنوع است و با این دسته از فروشندگان باید به صورت جدی برخورد شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی محمدی در جلسه پیشگیری از شیوع آنفولانزای حاد پرندگان که در فرمانداری قائمشهر برگزار شد، گفت: از یکی دوسال قبل قرار بر این بود قسمتی از بازار فعلی که پرنده زنده به مردم عرضه می‌شد تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی از ملاحظات باعث شد این امر محقق نشود، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری پرندگان جدی است و یکی از شرکت‌های تولیدی مرغ مادر در استان به همین دلیل تعدادی از آنها را معدوم کردند و اگر به همین منوال طی شود، مشکلاتی پیش می‌آید.

فرماندار شهرستان قائم‌شهر افزود: اگر این بیماری شیوع پیدا کند و کوتاهی کنیم باید فاتحه صنعت مرغ‌داری را خواند چرا که اگر این بیماری به جان طیور بیفتد آنها را نابود می‌کند و تا دوباره این چرخه تولید به حالت اولیه برگردد زمان و هزینه مضاعف خواهد برد.

محمدی تصریح کرد: فروش مرغ زنده و فریز شده محلی در بازارهای هفتگی توسط افراد ممنوع است و با این دسته از فروشندگان باید به صورت جدس برخورد شود و در هیچ شرایطی نباید پرنده زنده حتی زینتی فروخته نشود.

وی با بیان اینکه علائم این بیماری توسط بخشداری به دهیاری‌ها اعلام می‌شود تا مردم با این بیماری و خطرات آن آشنا شوند، گفت: شاید کسی نداند که طیورشان مریض است و آمادگی را داشته باشیم که اگر روزی این بیماری شیوع پیدا کرد هرچه زودتر مرغ‌های خانگی را معدوم کنیم تا مرغ‌ واحدهای صنعتی در امان بمانند چرا که ضرر مرغ خانگی قابل جبران و پرداخت است ولی صنعتی این گونه نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :