آخرین عناوین

پنجشنبه 30 شهريور 1396-7:57 کد خبر:45835

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران اعلام کرد:

پاکسازی تب کریمه کنگو در مازندران

مدیرکل پدافند غیرعامل گفت: تب کریمه کنگو که در استان مطرح بود پاک‌سازی‌شده که این کار با اقدامات پیشگیرانه در اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدیدالله نبوی چهارشنبه‌شب در جلسه ادواری دبیران کمیته‌های 22 گانه شهرستانی پدافند غیرعامل استان،ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و ماه محرم‌الحرام، اظهار داشت:مجموعه سیاست‌های دولت در سطح شهرستان رعایت الزامات پدافند غیرعامل در تمام طرح‌ها است.

وی افزود: مازندران بیش از 12 درصد گوشت سفید و 50 درصد گوشت تهران را تأمین می‌کند و از این‌ جهت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اشاره به اینکه دبیران کمیته پدافند غیرعامل تلاش کنند کمک‌کار اداره کل دامپزشکی در استان و شهرستان در جهت مبارزه با هرگونه بیماری‌های احتمالی باشند، تصریح کرد: تب کریمه کنگو که در استان مطرح بود پاک‌سازی‌شده که این کار با تلاش و اقدامات پیشگیرانه در اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت.

این مسئول با بیان اینکه باهمت و خرد جمعی می‌توانیم پیشگیری، مقابله و مبارزه کنیم، اظهار کرد: انتظارمان این است که دوستان این مسئله را رصد و در دستور کار جلسه قرار دهند.

نبوی در ادامه به هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت:از 6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده لذا روزشمار هفته پدافند غیرعامل برای تمامی فرمانداری‌ها ارسال‌شده که بلافاصله باید در شهرستان ستاد نکوداشت این ایام تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 600 برنامه شاخص و محوری در سطح استان داشتیم، تصریح کرد: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در دو سطح دستگاهی و شهرستان اجرایی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران افزود:از ظرفیت رسانه ملی و استانی در هفته پدافند غیرعامل باید به‌صورت کامل استفاده شود و دستگاه‌ها اقدامات وعملکرد خود را در حوزه پدافند غیرعامل به استحضار مردم برسانند.

این مسئول بابیان اینکه تولید محصولات فرهنگی و تبلیغی، دیدار با نخبگان، خانواده معظم شهدا، ائمه جمعه و رونمایی از پروژه‌ها با ماهیت پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: همایش‌ها و رزمایش‌های مختلف با هماهنگی بسیج و سپاه پاسداران را طی هفته پدافند غیرعامل داشته باشید.

نبوی ادامه داد: برنامه‌هایی را مصوب کنید که قابلیت اجرا داشته باشد و سعی کنید به دنبال کیفیت باشید.

وی با اشاره به اینکه شعار پدافند غیرعامل سال جاری «حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل را مصونیت دانسته‌اند و این مصونیت یعنی از درون خود را مصون کنیم تا حتی هجمه‌های دشمن هم تأثیری نداشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران در پایان گفت: در سال جاری می‌خواهیم سنجشی داشته باشیم تا از اقداماتی که در راستای پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف حصول اطمینان داشته باشیم.

براساس این گزارش، در این جلسه سیدحسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران و علیرضا عطایی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران حضور داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :