آخرین عناوین

يکشنبه 2 مهر 1396-16:15 کد خبر:45885

در جلسه شورای شهر قائم‌شهر چه گذشت!؟

جلسه شورای اسلامی شهر قائم شهر با حضور اصحاب رسانه صبح یکشنبه برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تکرار،جلسه شورای اسلامی شهر قائم شهر با حضور اصحاب رسانه صبح یکشنبه برگزار شد.

نکات خواندنی و رویدادهای این جلسه به شرح ذیل منتشر می شود:

رئیس شورای اسلامی شهر  قائم شهر گفت: با تصمیم قاطع اعضای شورا می توان اتفاقات خوبی در سطح شهر رقم زد.

افشین حسین زاده تصریح کرد:انتخاب شهردار به زودی انجام خواهد گرفت و تلاش می کنیم بهترین گزینه به عنوان شهردار قائم شهر انتخاب شود.

وی با اشاره به سفر تعدادی از اعضای شورای شهر قائم شهر به تهران برای حل مشکلات کارخانه نساجی شماره یک ، اظهار داشت:تلاش اعضای شورا کاهش مشکلات کارگران کارخانه نساجی می باشد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه خبرنگاران در انتشار اخبار ، صداقت رسانه ای را رعایت کنند ، افزود:بعضی افراد با راه اندازی کانال های خبری به دنبال ایجاد حاشیه برای شورای شهر هستند.

در ادامه مجید عباسی دیگر عضو شورای شهر قائم شهر نیز با اشاره به اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از سال 88 بیش از 16 میلیارد تومانی از کارخانه نساجی قائم شهر طلب دارد ، اظهار داشت:شهرداری در همان زمانی که قصد داشت به عنوان خریدار وارد شود ، این موضوع را به عنوان دیونی پذیرفت تا پرداخت کند که در ادامه چک هایی پرداخت شد ولی در نهایت این چک ها برگشت خورد.

وی تصریح کرد:شورای شهر دوره پنجم یک ماه از سازمان گسترش و نوسازی صنایع وقت گرفته است تا در راستای حل این موضوع اقدام کند.

عباسی ادامه داد:در صورت عدم پرداخت بدهی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ، این سازمان می تواند در راستای حفظ حقوق خود ، اموال شهرداری را توقیف کند.

عضو کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر قائم شهر با تاکید بر اینکه شهرداری قائم شهر کارخانه نساجی شماره یک را با بدهی 40 میلیارد تومانی خریداری کرده است و سازمان گسترش و نوسازی یکی از طلبکاران می باشد ، افزود:شورای دوره چهارم و شهرداری وقت قائم شهر علاوه بر پرداخت 40 میلیارد تومان ، تعهد کرده بودند 30 میلیارد دیگر نیز پرداخت کنند .

در ادامه ، محمدعلی شیرسوار ضمن گلایه از عملکرد شهرداری قائم شهر بابت فضاسازی نامناسب ایام محرم ، اظهار داشت:فضا سازی سطح شهر قائم شهر در شان ماه محرم و عزاداران نیست .

وی ادامه داد:این ایراد ابتدا بر اعضای شورای شهر وارد است که هیچ نظارتی بر این فضا سازی انجام نمی دهند.

منتخب اول مردم قائم شهر در شورای اسلامی این شهر افزود:فضاسازی ها به بدترین شکل و به صورت زننده انجام شده است.

شیرسوار تصریح کرد:اینکه اسم سخنران و مداحان برجسته تر از ائمه در بنرهای تبلیغاتی زده می شود درست نیست.

ایمان پویامهر دیگر عضو شورای شهر قائم شهر نیز اظهار داشت:تمامی اعضای شورا طبق قانون باید در یکی از کمیسیون ها زیرمجموعه شورا عضو باشند لذا از آقای شیرسوار می خواهیم در یکی از کمیسیون ها عضو شوند.

وی ادامه داد:شعارهای بسیاری در ایام انتخابات داده شد که مردم به دنبال اجرائی شدن آنها می باشند.

پویامهر اظهار داشت:یکی از دغدغه های مردم در سطح مختلف شهر، بلوارهای احداث شده در دوره قبلی شورا است که مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش ترافیک و معضلات شهری نصب دوربین های مدار بسته در سطح شهر ضروری است ، تصریح کرد:نگین شمال باید در همین دوره شورا حل و فصل شود.

پویامهر ادامه داد:متاسفانه استاندار مازندران در 2 ماه آخر فعالیتش دستور داده است تا 33 نفر یک باره و بدون گزینش از سازمان همیاری شهرداری ها و جاهای دیگر ، در شهرداری قائم شهر استخدام رسمی شوند این افراد کسانی بودند که به شهرداری قائم شهر تحمیل شدند و استخدام آنها جفا در حق کارگران شهرداری قائم شهر بوده است.

در ادامه ، عباس صالح زاده نیز اظهار داشت: امیدواریم شهرداری قائم شهر تذکرات شورا را به فوریت عملیاتی کند.

وی ادامه داد:امیدواریم برای کاهش ترافیک سطح شهر هرچه زودتر پارکینگ های مجتمع نگین شمال شروع به کار کند.

این عضو شورای شهر قائم شهر با تاکید بر اینکه با احداث بازارها و مجتمع های متعدد در مناطق مختلف شهر می توان هسته ی مرکزی شهر را گسترش داد ، افزود:حمایت از سرمایه گذار باید در راستای توسعه شهر و ایجاد اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه از بین بردن سرمایه گذار باعث از بین رفتن فرصت ها می شود ، تصریح کرد:دوره قبل شورا  تصویب کرده بود اداره آب و فاضلاب شهری از مردم قائم شهر با عنوان تبصره 3 برای نوسازی شبکه ها پولی را دریافت نماید که این کار درست نیست زیرا از بابت عوارض های تصویب شده در دوره قبل به مردم فشار می آید لذا نباید اجازه دهیم بابت پول آب نیز هزینه بیشتری بر گردن مردم بیافتد.

صالح زاده افزود:کمیسیون تحقیق و تفحص شورا  بر درآمدهای شهرداری در حوزه خدمات ورزشی ورود کند و گزارش دهد این درآمدها در کجا مصرف شده است.

وی با بیان اینکه کمیته انطباق فرمانداری کل دفترچه درآمدی و عوارضی قائم شهر در سال 96 را رد کرده است ، افزود: حتی مصوبه شورای شهر بدون پیوست به فرمانداری ارسال شد که یک ایراد بزرگ محسوب می شود.

صالح زاده تصریح کرد:دفترچه درآمدی و عوارضی سال 96 باید به فوریت اصلاح شود و سپس اجرائی شود.

وی ادامه داد:علت ایجاد مشکلات شهری قائم شهر عدم وقت گذاشتن اعضای شورای شهر برای حل مشکلات است.

همچنین غلامرضا میرزائی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری مراسم متمرکز عزاداری عصر تاسوعا در قائم شهر ، افزود: شهرداری برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم همکاری های لازم را خواهد داشت.

براساس این گزارش، در جلسات داخلی کمیسیون های شورای اسلامی شهر قائم شهر ، سید هادی فضلی به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ، مجید عباسی به عنوان رئیس کمیسیون تحقیق و تفحص ، نصیر متانی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و عباس صالح زاده به عنوان رئیس کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک  شهری انتخاب شدند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :