آخرین عناوین

سه شنبه 4 مهر 1396-9:48 کد خبر:45912

خبرگزاری مهر گزارش می‌‌دهد:

مشاغل آن‌سوی چراغ قرمز/ کیسه گدایان برای پول توجیبی دانش آموزان

پشت هر چراغ‌قرمز و چهارراهی به کمین ایستاده‌اند تا با احساسات مردم حتی دانش آموزان بازی کنند، اینان افرادی نیازمند نیستند بلکه گدایانی حرفه‌ای و کاربلد هستند.


خزرخبر:چهره شهر آمل از حضور متکدیان حرفه‌ای که با شیوه‌های نوین و مختلف سعی در خالی کردن جیب مردم هستند، نامأنوس شده، این گدایان حتی به دانش آموزان هم رحم نمی‌کنند و دست نیاز به‌سوی آنان دراز می‌کنند.

حضور متکدیان با انواع و اقسام چهره‌ها و لباس‌ها و ظواهر ترحم‌انگیز، چهره شهر آمل را زشت و نامأنوس کرده است، آنان با شیوه‌های مختلف درصدد جلب نظر مردم هستند و علاوه بر دست‌درازی به‌سوی مردم، با تمیز کردن شیشه اتومبیل و غیره مشغول به فعالیت هستند.

حسین احسانی معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل در حاشیه در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان آمل با اشاره به اینکه امروزه بحث جمع‌آوری متکدیان، یکی از موضوعات بسیار مهمی به شمار می‌رود که مدت‌های زیادی درگیر ساماندهی این مهم هستیم، ادامه داد: با مشکلات و مانعی روبرو بودیم که این مهم در حال رفع است.

احسانی بابیان اینکه امیدوارم قرارداد مجموعه حیات نو به‌ زودی امضاء شود تا شاهد جمع‌آوری متکدیان در سطح شهرستان باشیم، با اشاره به اینکه این شهرستان نزدیک‌ترین دروازه ورود از پایتخت کشورمان به مازندران است، ادامه داد: حضور متکدیان در ورودی آمل، درخورشان این شهرستان و زیبنده آمل نیست و ما وظیفه رفع این مهم راداریم.

احسانی بابیان اینکه کارهای مهمی برای جمع‌آوری متکدیان در شهرداری آمل صورت گرفت، گفت: شهرداری آمل با پیمانکاری برای جمع‌آوری متکدیان به توافق رسید که تا چند روز آینده عقد قرارداد خواهند کرد.

به گفته وی، چندین مرتبه متکدیان در سطح شهرستان جمع‌آوری شدند اما برگشتند، ادامه داد: اکثر متکدیان غیربومی هستند و به خود هشدار می‌دهیم که دیگر شهرستان‌ها از آمل نسبت به این مهم جلو زدند.

اما وحید حسین زاده رئیس اداره بهزیستی آمل نیز با اشاره به اینکه از گذشته با پدیده تکدی گری با شیوه‌های مختلف مواجه بودیم، ادامه داد: دختران خیابانی، کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست نمونه‌ای از این پدیده است و براساس گزارش‌هایی که جمع‌آوری کردیم ۸۰ درصد متکدیان حرفه‌ای هستند.

وحید حسین زاده بابیان اینکه در دو مرحله جمع‌آوری در یک تا دو ماه گذشته متوجه شدیم که کودکان توسط خانمی ساماندهی می‌شوند که این خانم را مادر خود به ما معرفی کردند، ادامه داد: این موضوع را به مقام قضایی شهرستان اعلام کردیم تا کودکانی که توسط این خانم در آمل فعالیت می‌کنند برخورد شود.

محمد سعیدی نماینده شهرداری آمل نیز با اشاره به اینکه نگهداری متکدیان مدنظر نیست، بلکه ساماندهی متکدیان را در نظر داریم، ادامه داد:مرکزی در جاده آمل به بابل برای ساماندهی متکدیان اختصاص داده شد.

در ۶ ماه نخست سال ۹۶ حدود ۹۱ نفر جمع شدند که ۱۸ مرد، ۴۷ زن و بقیه کودک و ۴۹ نفر از این متکدیان تکراری بودند که به شهرهای محل سکونت خود طرد و ۳۹ نفر بومی که به مراکز حمایتی معرفی شدند.

امروزه تکدی گری معضلی است که نه‌ تنها خود نمونه یک آسیب اجتماعی است بلکه زمینه‌ساز گسترش و شیوع آسیب‌های اجتماعی دیگر هم می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :