آخرین عناوین

سه شنبه 4 مهر 1396-16:32 کد خبر:45918

مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد:

هشدار مدیریت بحران درباره آبگرفتگی معابر

مدیریت بحران استانداری مازندران به شهروندان و گردشگران در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر ، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی درمازندران امروز و فردا شاهد بارش های رگباری و رعد و برق بصورت نقطه ای در غرب، مناطق مرکزی و شرقی ای استان خواهیم بود گفت: از بعدازظهر فردا چهارشنبه پنجم مهر با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی از سمت غرب مازندران، بارندگی و وزش باد شروع شده و پنجشنبه ششم مهر نیز در این استان گسترش پیدا می کند.

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، هنگام تردد در جاده های اصلی و فرعی مازندران به ویژه در شب افزود:رانندگان از عبور و مرور در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی خودداری کرده و با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در مازندران از برپایی چادر، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز جلوگیری شود.

احمدی از شهرداران و دهیاران خواست با توجه به ریزش برگ درختان در شهرها، اقدامات لازم برای بازدید و پاکسازی مسیر جوی ها و کانال های شهر و روستاها را انجام داده و دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نیز در موقع بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد:با توجه به آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به ویژه در راه های ارتباطی اصلی و فرعی مازندران را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا، پایان هفته بطور محسوس کاهش یافته و روز جمعه با استقرار هوای نسبتا سرد، شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود افزود: در این مدت باران، بیشتر در مناطق ساحلی و جلگه ای ادامه داشته و شدت آن در مناطق غربی این استان پیش بینی می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • کارشناس کشاورزی
    سه شنبه 4 مهر 1396-20:10


    متاسفانه بعد از هر بارندگی در سطح شهر شاهد آبگرفتگی معابر و خسارت های مالی به مغازه دارن و اماکن پیرامون جاده ها هستیم، راهکاری اساسی هنوز از سمت اداره آب فاضلاب و شهرداری و دیگر سازمان‌های مربوطه انجام نشده است، چه بسا با هدایت این روان آبهای سطحی ناشی از بارندگی‌های فصول سرد سال به میزان چشم گیری میتوان به ذخیره سازی آب و استفاده از آن در فصول گرم و شرایط بحرانی خشکسالی پرداخت. امید است که مسئولین بتوانند تدبیری درست در این حیطه بیاندیشند

    • فرزند کشاورز
      سه شنبه 4 مهر 1396-18:14


      صحبت از بارندگی و آبگرفتی معابر شاید خبری ناخوشایند برای مردم شهر باشد ولی برای روستانشینان و کشاورزان عزیزمان خبری مسرت بخش است، امیدواریم این نعمت الهی نازل شده و تا حدی جبران خشکسالی فصل از پیش گذشته شود.