آخرین عناوین

چهارشنبه 5 مهر 1396-8:58 کد خبر:45925

از حادثه ساختمان پلاسکو درس بگیریم:

بلندمرتبه ‌سازی در محمودآباد؛ تهدیدی برای ایمنی شهر

در چند سال اخیر در بعضی از قسمت‌های محمودآباد شاهد سر بر آوردن آپارتمان‌های بلند مرتبه هستیم، آیا این شهرستان امکانات کنترل حوادث و حریق را در مواقع خطر دارد؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در سال‌های اخیر اگر سری به خیابان‌های ساحلی سرخ‌رود و محمودآباد بزنید شاهد سربرآوردن آپارتمان‌ها و ساختمان‌هایی هستید که سر به فلک رفته و چشم‌ها را خیره می‌کنند.

با توجه به هجوم علاقه‌مندان به داشتن یک واحد ساختمان و آپارتمان در چشم‌انداز دریا ساخت و ساز این مجتمع‌ها در خط دریای سرخ‌رود در چند سال اخیر گسترش فراوانی گرفت و در یک نگاه اصلا شبیه به سایر قسمت‌های شهرهای شمالی نیست.

حال سوال از مسئولان این است که وقتی به راحتی مجوز ساخت بلند مرتبه‌سازی به مردم واگذار می‌شود آیا شهرستان محمودآباد امکانات کافی و تجهیزات کامل برای مقابله با بروز مشکل و بحران و آتش‌سوزی در این مجتمع‌ها را دارد؟

آیا حادثه ساختمان پلاسکوی تهران نباید درسی برای مسئولان سایر شهرها باشد تا ایمنی ساختمان‌ها را بیشتر جدی گرفته و در اعطای مجوز ساخت و ساز سخت‌گیری کرده و با توجه به امکانات شهرداری‌های سرخ‌رود و محمودآباد و نداشتن متولی مشخصی درباره امداد و نجات و مدیریت بحران در شهرستان و کمبودهای موجود شهرستان در این زمینه یک تجدید نظر جدی کنند.

شهرداران و اعضای شورای اسلامی دوره پنجم در محمودآباد و سرخ‌رود لطفاً اصول پیشگیری را رعایت کرده و با بازنگری در قوانین اعطای بلند مرتبه ‌سازی در شهرستان و سخت‌گیری در قانون رعایت ایمنی از بوجود آمدن حادثه احتمالی جلوگیری کنید.

کلام پایانی اینکه آتش‌نشانی پایتخت و مراکز استان‌ها امکانات کافی برای مقابله با آتش در ساختمان‌های بلند را ندارند چرا و چگونه در شهرستان محمودآباد به ‌ویژه در خط دریای سرخ‌رود این همه آپارتمان‌های بلند مرتبه سر به فلک کشیده و واقعا کسی به این قضیه فکری کرده که در مواقع آتش‌سوزی چطور و با چه امکاناتی باید این آتش مهار شود یا ما فقط فکر ما ایجاد درآمد برای شهر بوده و بقیه کارها خودش درست می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • حسین
    چهارشنبه 5 مهر 1396-12:22


    اتحاد و همبستگی در اجرای امورات استان متاسفانه مشاهده نمی‌شود، پیدایش این ساختمان‌ها از سمت شهرداری مجوز داده می‌شود ولی از سمت سازمان‌های مربوطه دیگر تخلف محسوب می‌شود. چه کسانی مسئولیت این امورات را به راستی بر عهده دارند؟؟‌ سود و منفعت این ساخت‌ و سازها از آن کیست؟؟

    • مهندس الکترونیک
      چهارشنبه 5 مهر 1396-12:13


      با افزایش تعداد طبقات ساختمانی ولتاژ برق مورد نیاز برای این ساختمان‌ها طبیعتا بیشتر شده لذا میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آن نیز افزایش می‌یابد، افزایش میدان مغناطیس سبب جذب مواد رسانا و تخلیه بار الکتریکی آن‌ها و جذب شان سمت خودش می‌شود. آیا بدن انسان حاوی بار الکتریکی نیست؟؟؟؟؟
      آیا راهکاری برای جلوگیری از تخلیه الکتریکی بار بدن انسان توسط این میدان‌های بزرگ مغناطیسی اندیشیده‌اید؟؟؟؟ آیا سری به بیمارستان‌ها زده‌اید و شاهد افزایش‌ روزافزون بیمارهای سرطانی، بیماری‌های لاعلاج و ... که متاسفانه تشخیص درستی درمورد آن‌ها نشده، نیستید؟؟؟؟