آخرین عناوین

چهارشنبه 5 مهر 1396-11:15 کد خبر:45931

سرپرست منابع طبیعی شهرستان عباس آباد خبرداد:

درگیری قاچاقچیان چوب با ماموران منابع طبیعی در مازندران

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد از درگیری قاچاقچیان چوب با ماموران منابع طبیعی در مازندران خبرداد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز ، جواد جلالی در جمع خبرنگاران از درگیری شب گذشته قاچاقچیان چوب با ماموران منابع طبیعی خبر داد و اظهار کرد: قاچاقچیان چوب برای بازپس گیری چوب های قاچاق اقدام به تیراندازی کردند که کارساز نشد.

وی افزود: با پیگیری های مستمر و افزایش گشت و مراقبت شبانه روزی در منطقه، شب گذشته ماموران منابع طبیعی توانستند 35 اصله الوار قاچاق از نوع توسکا را که قاچاقچیان قصد داشتند آن را از منطقه خارج نمایند کشف و ضبط کنند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد تصریح کرد: قاچاقچیان با مشاهده ماموران منابع طبیعی از منطقه گریخته و ساعاتی بعد با همدستان خود به محل وقوع جرم بازگشته و با شلیک سلاح گرم شکاری قصد ایجاد رعب و وحشت در ماموران را داشتند که با مقاومت نیروهای پرتلاش منابع طبیعی تنها توانستتد با اره موتوری تعدادی از الوارها را قطعه قطعه کنند.

جلالی گفت: خوشبختانه دراین تیراندازی به ماموران منابع طبیعی آسیبی وارد نشد.

وی متذکر شد:نیروهای دیگر گشت منابع طبیعی شب گذشته در منطقه کنس کوه بخش نشتارود توانستتد 18اصله چوب قاچاق توسکارا از یک متخلف کشف کرده و ضمن بازداشت چوب آلات مکشوفه برای متخلف پرونده تخلف تنظیم و به مراجع قضایی تحویل دهند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد تعداد چوب آلات مکشوفه را 53 اصله و حجم آن را حدود هشت مترمکعب اعلام کرد و افزود:ارزش چوب آلات ضبط شده 100میلیون ریال برآورد می شود.

جلالی تصریح کرد:برخی سعی دارند از اجرای طرح تنفس جنگل سوءاستفاده کرده و به غارت و چپاول جنگل بپردازند.

وی ادامه داد:اجرای طرح تنفس جنگل نه تنها به منزله تعطیلی مدیریت عرصه های جنگلی نیست بلکه با رویکرد حفاظتی این عرصه ها تحت مدیریت قرار می گیرند.

جلالی گفت: با گشت های مستمر شبانه روزی در مناطق جنگلی منطقه برای هرگونه قاچاق چوب و تخلف در عرصه های منابع طبیعی برای متخلفان تنگ می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عیوب- جنگلبان
    چهارشنبه 5 مهر 1396-11:53


    جنگل به عنوان بزرگترین سرمای‌ی ملی و اهمیت بالقوه و بالفعلی که در مبحث زیست محیطی دارد لذا توجه‌ بیشتری از سمت سازمان منابع طبیعی و دیگر ارگان‌های مربوطه باید در حفاظت از آن لحاظ گردد . و علاوه بر قاچاق چوب، دست نفوذ‌یهای سیاسی و اقتصادی که با سرمایه‌داران و مرفهان پیمان ساخت و ساز گرفته اند و در نابودی جنگل در طی چند سال اخیر آستین همت بالا زده‌اند کوتاه شود.