آخرین عناوین

شنبه 8 مهر 1396-11:0 کد خبر:45972

انتقاد بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور:

پارکبانان بابل از حداقل قانون کار برخوردار نیستند/ ضعف مدیریتی در احقاق حق کارگران

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به اینکه پارکبانان بابل بیمه نیستند، گفت: پارکبانان بابل از حداقل قانون کار برخوردار نیستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،حمیدرضا امام‌قلی‌تبار اظهار داشت: پارکبانان شهر بابل که کمتر از ۳۰ نفر هستند بیش از ۹ ساعت، از هفت صبح تا ۹ شب مشغول فعالیت هستند اما دریافتی آنها کمتر از ۶۰۰ هزار تومان است و حق پارکی که می‌گیرند ۷۰ درصد به جیب کارفرما می‌رود.

وی با اشاره به اینکه با وجود ساعت کاری پارکبانان بیش از کارگران دیگر حوزه‎ها است، افزود: اما دریافتی آنها کمتر از حداقل قانون کار است این در حالی است که هیچ یک از این پارکبانان بیمه نیستند و طبق ماده ۱۴۸ آنها موظف به بیمه شدن از سوی کارفرماها هستند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به ضرورت تکریم نیروی کار در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل طبق منویات رهبری، تصریح کرد: برخورد با کارگران استان مرکزی را به جرم اعتراض برای عدم دریافت ۶ ماه حقوق خود را محکوم می‌کنیم.

امام‌قلی‌تبار خاطرنشان کرد: این کارگران کسانی بودند که در مقابل خانواده شرمسار بودند و از هزینه سنگین مخارج زندگی درمانده شدند، تنها به این بهانه تجمع کردند تا مسئول و چشم بینایی آنها را ببیند.

این مسئول خطاب به کسانی که به ناحق با کارگران مظلوم برخورد کردند، یادآور شد: ما نمی‌گوییم اگر کارگران ۶ ماه حقوق نگیرند چه می‌کنند ما می‌گوییم اگر دوماه حقوق نگیرند چه پیش می‌آید، چه کسی تحمل می کند فرزندش اول مهرماه با کفش و کیف پاره به مدرسه برود.

وی ادامه داد: تجمع کنندگانی که آمدند تا آنها را ببینند و پیگیر مطالبات آنها باشند همان کسانی هستند که در صف اول انتخابات هستند، در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند، در صف اول نماز جمعه و در دوران اقتصادی پیش قراولان اقتصاد مقاومتی و دوران سازندگی بودند و هستند.

امام‌قلی‌تبار تصریح کرد: شایسته نیست کسانی بدون بررسی و آسیب‌شناسی در مقابل آنها بایستند در حالی که آمدند تا مشکل آنها مسالمت آمیز حل شود و بگویند ما محتاج نان شب هستیم.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور یادآور شد: اینها مخل امنیت اجتماع نبودند این از عدالت و انصاف به دور است که برای پاک کردن صورت مسئله دست به چنین اقدام ناشایستی بزنند.

وی با اشاره به اینکه بخاطر ضعف مدیریتی و سیستم نظارتی هنوز شاهد احقاق حق جامعه کارگری نیستیم، ادامه داد: درخواست ما به عنوان نمایندگان کارگران این است، کسانی که وضعیت این کارگران را درک نکرده، هرگز شرمسار خانواده نشدند و درک درستی از مشکلات کارگران ندارند هرگز سخنی از تکریم کارگر نگویند.

امام‌قلی‌تبار گفت: نگویند کار و کارگر ارزشمند هستند زیرا همان اسلام تاکید کرده است تا عرق کارگر خشک نشده مزد آن پرداخت شود حال نمی‌گوییم به این سرعت حداقل بعد دوماه پرداخت شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :