آخرین عناوین

چهارشنبه 12 مهر 1396-16:18 کد خبر:46040

معاون فرماندار تنکابن اعلام کرد:

بارش پاییزی یک‌میلیارد تومان به تنکابن خسارت وارد کرد

معاون امور عمرانی فرماندار تنکابن گفت: بارش پاییزی حدود یک ‌میلیارد تومان به تنکابن خسارت وارد کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، از صبح امروز و براثر تداوم بارندگی‌های شدید علاوه بر کاهش دما تا میزان 12 درجه سانتی‌گراد، برخی نقاط از بخش‌های سه‌گانه این شهرستان دچار آبگرفتگی معابر و محوطه‌های بیرونی امکان مسکونی شده‎اند اما تاکنون گزارشی آماری از وقوع سیلاب و آبگرفتگی از مناطق روستایی گزارش نشده است.

براساس گزارش‌های مردمی، در حال حاضر با توجه به ادامه بارش شدید باران در شهر تنکابن خیابان‌های مهر، شهید محمدی، شهید تلاتری، خیابان رازی و بخشی از محله سبز میدان دچار آبگرفتگی معابر شده‌اند و در خیابان فردوسی شرقی نیز در کوچه فرهنگ ورود آب به برخی از منازل گزارش شده است.

همچنین گزارش‌های مردمی از آبگرفتگی بخشی از محلات شهر شیرود خبر می‌دهد و در این رویداد چندین نقطه از محلات شهر شیرود دچار آبگرفتگی معابر و محوطه‌های بیرونی منازل مسکونی شده‌‎اند که در این راستا به برخی مراکز تولید گل و گیاه نیز خسارت وارد آمده است.

از مرکز بخش تاریخی خرم‌آباد تنکابن نیز گزارش مردمی حاکی از بروز آبگرفتگی معابر و محوطه‌های بیرونی اماکن مسکونی است و اکثر این مناطق به علت انسداد مسیر آبروها و پل‌های کوچک بر روی آنها به‌وقوع پیوسته است.

از عصر دیروز تاکنون نیز با توجه به بارش‌های شدید باران در تنکابن تا حد قابل توجهی سطح آب رودخانه مرکزی شهر، چشمه‌کیله افزایش یافته است و لزوم رعایت نکات ایمنی و فاصله گرفتن از حریم این رود برای پیشگیری از بروز هرگونه اتفاق ناگوار برای ساکنان و حتی اندک گردشگران حاضر در منطقه بیش از هر زمان احساس می‌شود.

بر همین اساس اداره‌کل مدیریت بحران استانداری مازندران در تاریخ 10 مهرماه، از دو روز پیش، براساس هشدارهای سازمان هواشناسی استان پیش‌بینی‌های لازم و اخطارهای مورد نیاز در ارتباط با وقوع احتمالی آبگرفتگی و سیلاب در برخی مناطق استان به‌ویژه غرب استان و بخش‌هایی از مرکز را پیش‌بینی کرده بود و اخطارهای لازم مبنی بر آبگرفتگی و نیز احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی را اطلاع‌رسانی کرده بود که این گزارش یادآور شده بود این بارش‌ها تا پایان هفته در استان و مناطقی که در آن یاد شده است، ادامه دارد.

با توجه به گزارش‌های مردمی و ارسال عکس‌های متعدد از سوی مردم و نظر به مشاهدات عینی، تاکنون در راستای دریافت اخبار رسمی از وقوع سیل و آبگرفتگی هنوز موفق به برگزاری ارتباط حتی تلفنی با مسئولان کمیته بحران فرمانداری و شخص فرماندار نشده‎ایم تا از صحت اخبار و بررسی میزان خسارات این رویداد زیان‌بار گزارش‌های رسمی اخذ و به اطلاع عموم برسد زیرا هنوز بارش شدید باران ادامه دارد و مسئولان درگیر امور مرتبط با آن و رفع موانع احتمالی هستند اما آنچه در این میان مسلم است اینکه در نقاط یاد شده در گزارش وقوع آبگرفتگی معابر و محوطه‌های بیرونی اماکن مسکونی قطعی است.

براساس همین گزارش، خسرو کشاورزی معاون فرماندار تنکابن ،درباره خسارت بارندگی در شهرستان تنکاین اظهار داشت: میزان خسارت بارندگی شدید در این شهرستان بین 800 میلیون تا یک میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر خسارت بارندگی مربوط به آب‌گرفتگی معابر بوده است، اضافه کرد: تخریب واحد مسکونی،پل و یا واحد مسکونی گزارش نشده است.

معاون امور عمرانی فرماندار تنکابن به رانش گرماپشته اشاره کرد و افزود: رانش موجب تخریب لوله‌های آب و قطعی آب منطقه گرماپشته و روستاهای پایین‌دست شده که مأموران مشغول کار هستند تا یک ساعت آینده مشکل برطرف می‌شود.

کشاورزی با اعلام اینکه تردد در تمامی راه‌های ارتباطی شهرستان تنکابن برقرار است، تصریح کرد: به‌ دلیل شدت بارش و آب‌گرفتگی معابر تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: میزان بارش طی روزهای گذشته در شهرستان تنکابن حدود 300 میلی‌متر به ثبت رسیده که با توجه هشدارهای و اخطاریه‌های هواشناسی از قبل اقدامات و آمادگی لازم صورت گرفته و تمام واحدهای امدادی و خدماتی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

معاون امور عمرانی فرماندار تنکابن در پایان گفت: برنج کشاورزان برداشت شده ولی شاهد آب‌گرفتگی در باغ‌های تنکابن بودیم که بخش عمده خسارت در این بخش است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :