آخرین عناوین

پنجشنبه 13 مهر 1396-8:46 کد خبر:46048

نماینده مردم آمل در مجلس خبر داد:

موافقت اوقاف کشوربا واگذاری زمین برای دپوی زباله در آمل

نماینده مردم آمل در مجلس گفت:علی رغم مخالفت اداره کل اوقاف مازندران، اوقاف کشوربا واگذاری زمین برای دپوی زباله در آمل موافقت کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به مشکلات دپوی زباله در آمل گفت: زمین موقت برای دپو و دفن زباله در منطقه پاساکش واگذار می شود.

براساس این گزارش،عزت الله یوسفیان ملا درباره مشکلات دفن زباله در آمل از واگذاری زمین موقت دفن زباله به شهرداری آمل، در دو تا سه هفته آینده خبر داد و افزود: هفته گذشته هیئتی از اوقاف کشور از زمین پاساکش در محور هراز بازدید کردند و نظر آنان برای واگذاری زمین به شهرداری آمل مثبت اعلام شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمین منطقه پاساکش وقف است و تولیت این زمین با امام جمعه شهر آمل است و برای واگذاری اقدامات اولیه انجام شد، ادامه داد: مقرر شد تا بخشی از زمین پاساکش در اختیار شهردار آمل قرار گیرد و این مهم تا چند روز آینده انجام می شود.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه هیچ زمینی جز منطقه پاساکش در آمل برای دفن موقت زباله وجود نداشت،گفت:مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان فقط برای مطالعات موضوع زباله به شهرداری آمل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه زباله آمل با دو مشکل عدم مکان دفن و کمبود اعتبار مواجه بود، افزود: در ابتدای دولت یازدهم، وزارت کشور رفع زباله آمل را در دستور کار خود قرار داد که بررسی و مطالعات احداث کارخانه زباله سوز با مشارکت شرکتی از ژاپن شروع شد.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه جلسات متعددی بین شرکت های ژاپنی و اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر و شهردار آمل برگزار شد، ادامه داد: شهریور ماه سال جاری باید قرار داد شرکت ژاپنی با وزارت کشور ایران برای احداث کارخانه زباله سوز در آمل منعقد می شد اما به دلیل آماده نبودن زمین این موضوع به زمان دیگری موکول شد و پس از واگذاری زمین، شاهد احداث کارخانه زباله سوز در آمل خواهیم بود.

پیش از این مدیران اوقاف مازندران با اختصاص این زمین برای حل مشکل زباله مردم آمل مخالفت نموده که با پیگیری های کلان نماینده این شهرستان و اعزام هیئت کارشناسی از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این زمین بزودی در اختیار شهرداری آمل قرار خواهد گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :