آخرین عناوین

جمعه 14 مهر 1396-12:22 کد خبر:46067

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل خبر داد:

رهاسازی 60 خودرو از محاصره برف در محور هراز

رئیس اداره جمعیت هلال‌احمر آمل گفت: در نخستین بارش برف پاییزی محور هراز، ۶۰ خودروی محاصره برف با کمک نیروهای امداد و نجات جاده‌ای و دیگر نیروها محور رهاسازی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، جمشید نیکزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به امدادرسانی نیروهای کوهستانی و جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل در یک روز برفی محور هراز، اظهار داشت: با شروع بارش شدید باران در این شهرستان و بارش نخستین برف در محور هراز، تمام نیروهای امدادی پایگاه‌های امداد جاده‌ای پلور، رینه، گزنک و کهرود به صورت آماده‌باش درآمده تا در صورت نیاز عملیات امدادرسانی فوری انجام شود.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی محورهای مواصلاتی مسدود شده روستاهای کوهستانی نشل، اندوار، مریجان، لوط، نمارستاق، و رینه به لار، 7 اکیپ امدادرسانی به همراه خودروهای برف‌روی سنگین در نقاط مختلف لاریجان عملیات رهاسازی را آغاز کردند، عنوان کرد: این نیروهای امداد جاده‌ای به منظور رهاسازی خودروها در محور هراز اقدامات لازم انجام شد که پس از رهاسازی خودروها از برف، 200 قرص نان، 20 شیرینگ آب معدنی، 10 کیلو خرما در میان سرنشینان خودروها از سوی نیروهای امدادی توزیع شد.

نیکزاد از رهاسازی 60 خودرو در این عملیات 17 ساعته زیر بارش سنگین برف خبر داد و گفت: در این عملیات 2 بیمار قلبی که نیاز فوری به امدادرسانی داشتند که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شدند.

دبیر کمیته امداد و نجات مدیریت بحران آمل با بیان اینکه طی این عملیات یک مورد آتش‌سوزی خودروی پراید در مسیر لار و سُرخوردگی در شهر رینه اتفاق افتاد که بلافاصله اقدامات امدادی انجام و مصدومین به مرکز درمان منتقل شدند، افزود: در خصوص ریزش سنگ نیز این حادثه در منطقه شنگلده محور هراز اتفاق افتاد که بر اثر سقوط سنگ بر روی خودروی پراید یک خانم 23 ساله از تهران دچار مصدومیت شدید شد.

وی با اعلام اینکه مصدوم بلافاصله با کمک نیروهای امدادی هلال احمر و 115 به درمانگاه گزنک منتقل شد اما علی‌رغم تلاش تیم پزشکی مصدوم این حادثه بر اثر شدت جراحات فوت کرد، بیان کرد: با قطع بارش برف و تلاش 17 ساعته نیروهای امدادی و جاده‌ای مشکل خاصی در حوزه امداد و نجات محور هراز وجود ندارد و تردد در مسیر امکانپذیر است.

نیکزاد با تاکید براینکه به هموطنان توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و نسبت به ذخیره سوخت در مناطق کوهستانی اقدامات لازم را انجام دهند، مطرح کرد: اگر چنانچه فردی دچار حادثه شد بلافاصله با شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس برقرار کرده و درخواست کمک کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :