آخرین عناوین

شنبه 15 مهر 1396-8:27 کد خبر:46077

حل مشکل یک استان با ایجاد مشکلات برای استان دیگر!!

مکاتبات پشت‌پرده رئیس‌جمهور برای انتقال آب خزر به سمنان/ سکوت نگران‌کننده مسئولان مازندران

در حالی که نمایندگان استان‌های شمالی از منتفی شدن طرح انتقال آب دریای خزر خبر دادند، استاندار سمنان از مکاتبات پشت‌پرده رئیس جمهور برای انتقال آب خبر داده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، طرح انتقال آب دریای خزر در دوره احمدی نژاد مطرح شد و حتی کلنگ اجرای آن به زمین زده شد،این طرح در همان زمان شروع، با انتقاد جدی حتی موافقان دولت و کارشناسان زبده محیط زیست مواجه شد.

آثار مخرب زیست محیطی طرح انتقال آب

تخریب شدید محیط زیست و گران بودن هزینه انتقال آب از مواردی است که منتقدان اجرای این طرح مطرح کرده بودند.

حتی در آغاز به کار دولت یازدهم، از اجرای این طرح به شدت انتقاد شد و طرح را غیرقابل اجراء و غیرکارشناسی توصیف کردند.

استاندار سمنان که بدش نمی‌آید هراز چند گاه خبرش در سطوح مختلف رسانه‌ها کار شود، به مخالفت‌های محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اذعان کرد.

طرح زیان‌آور که بلند و کوتاه مدت ندارد

نماینده دولت در استان سمنان وقتی به در بسته مخالفان طرح انتقال آب دریایی خزر برخورد کرد، بحث برنامه بلند مدت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را مطرح کرد و به قول قدیمی‌ها به مردم استان سمنان وعده سرخرمن می‌دهد.

انتقال آب خزر به این استان برای کاهش تنش آبی در مناطق روستایی و شهری مهم‌ترین برنامه بلندمدت دولت دوازدهم در سمنان است.

از آنجایی که هنوز باب انتقاد از عملکرد دولت احمدی نژاد در دولت دوازدهم باز است، با وجود فعالیت چهار ساله دولت تدبیر و امید هنوز بسیاری از مشکلات کشور به سوء مدیریت در گذشته ارتباط داده می‌شود و مدیران این دولت خودشان را مبری از اشتباهات و خطاها می‌دانند.

حل مشکل یک استان با ایجاد مشکلات برای استان دیگر

خباز بیان کرد: افزایش تنش آبی در سمنان فقط مختص به چهار سال گذشته نیست، بلکه با مدیریت‌های غیرکارشناسی اکنون این استان با معضل مشکل نبود آب کافی مواجه است.

استاندار سمنان به مکاتبات پشت پرده رئیس جمهور برای طرح انتقال آب دریای خزر خبر داد و افزود: دولت تدبیر و امید با قدرت هرچه تمام‌تر درصدد اجرایی کردن طرح انتقال آب خزر به سمنان است و تاکنون مکاتبات بسیار قابل توجه‌ای با سازمان حفاظت محیط زیست برای عملیاتی شدن این طرح انجام شده است.

مشکل سمنان باید از راه‌های دیگر حل شود نه این راه

وی اضافه کرد: برای رفع کمبود آب در سمنان باید انتقال آب از حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد و با هم افزایی بیشتر بین مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توان این طرح مهم ملی را در چند سال آینده عملیاتی کرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدتی را در چند سال گذشته برای کاهش تنش آبی در برخی روستاها و مناطق شهری این استان انجام داده است و در کوتاه مدت مشکل چندانی برای تامین آب در بخش صنعت و خانگی در سمنان وجود ندارد.

سکوت نگران‌کننده مسئولان مازندران

در قبال اظهارات استاندار سمنان، مسئولان مازندران بویژه استاندار این استان در جهت پاسخ به ادعای استاندار سمنان هیچ نکته‌ای را بیان نداشته و ترجیح دادند ازکنار این موضوع مهم بی‌تفاوت عبور کنند و این چیزی است که مردم مازندران را نگران می‌کند.

در واقع ادعای استاندار سمنان مبنی بر مکاتبه رئیس جمهور برای اجرای بی‌سر و صدای این طرح، بیشتر موجبات نگرانی مازندرانی‌ها را فراهم آورد و جا دارد تا مسئولان مربوطه برای افکار عمومی این استان توضیح لازم را ارائه دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :