آخرین عناوین

شنبه 15 مهر 1396-16:20 کد خبر:46086

معاون فرماندار محمودآباد اعلام کرد:

70 درصد چاه‌های آب در محمودآباد غیرمجاز هستند

معاون فرماندار محمودآباد از فعالیت 7 هزار و 761 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود 70 درصد چاه‌های آب در محمودآباد غیرمجاز هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمد محمدی در جلسه شورای حفاظت امور آب که با حضور مسئولان مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری محمود آباد برگزار شد، اظهار داشت:در شهرستان محمودآباد بیش از 11 هزار و 933 حلقه چاه به‌منظور تامین آب مصارف کشاورزی و خانگی احداث و بکارگیری شده که تنها 4 هزار و 172 حلقه آن دارای مجوز بوده و بقیه غیرمجاز هستند.

وی افزود: با وضع موجود 228 میلیون مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی و خانگی در شهرستان محمودآباد مورد نیاز است که پایین بودن سطح سفره آب‌های زیر زمینی و وجود چاه‌های غیرمجاز یک چالش سنتی است که وضعیت منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی را دچار مشکل می‌کند.

معاون فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: وجود 84 آب‌بندان در این شهرستان بهترین ظرفیت برای اشتغال‌زایی بوده که باید از این ظرفیت برای پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی و سایر آبزیان برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شد.

محمدی در پایان گفت: عدم همکاری کشاورزان برای نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های کشاورزی معضل جدی را به وجود آورده است و مسئولان ذیربط باید بیش از پیش برای همکاری کشاورزان اهتمام بورزند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :