آخرین عناوین

دوشنبه 17 مهر 1396-8:28 کد خبر:46112

انتصابی نو در هلال احمر استان:

انتصاب رئیس جدید هلال احمر چالوس

رئیس جدید جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس معارفه و منصوب شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رئیس جدید هلال احمر چالوس گفت: امیدوارم با همراهی همکاران در هلال احمر شهرستان چالوس بتوانیم موجبات رضایتمندی شهروندان را در بخش امداد و نجات جلب کنیم.

وی درباره بخشی از عملکرد هلال احمر نوشهر در سال‌های اخیر اظهار کرد: آنچه در شهرستان نوشهر توانستیم انجام دهیم در سایه همدلی و تعامل همه دستگاه‌های اداری و اجرایی و نیروهای هلال احمر این شهرستان در بخش‌های مختلف بوده است.

وی به احداث و افتتاح دو پایگاه امدادی دارای ساختمان مستقل در بخش کجور و ‌سی‌سنگان نوشهر اشاره کرد و افزود: تهیه زمین به مساحت 3 هزار و 500 متر برای احداث ساختمان اداری و انبار ذخیره مواد غذایی همراه با اخذ پروانه رایگان ساخت به ارزش 332 میلیون تومان و نام‌گذاری میدانی به نام «هلال احمر» در نوشهر بخشی از اقدامات زیربنایی در این حوزه بوده است.

رئیس سابق جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر گفت: توسعه ناوگان امدادی و خرید یک خودرو با کمک خیرین و استقرار انبار امدادی در نوشهر نیز از دیگر کارهای مهم برای این جمعیت بوده است که انجام شد.

وی تصریح کرد:در طول 5 سال گذشته در حوادث و بحران‌های مختلف، خدمات مطلوب و قابل توجهی ارائه شده است در حوزه‌های مختلف امداد و نجات و آموزش همگانی در راستای افزایش سطح آگاهی و بالابردن تاب‌آوری جامعه هدف در زمان‌های وقوع حوادث و بلایای طبیعی صورت گرفت.

عسگرزاده افزود: از اول خردادماه تا پایان تابستان امسال تعداد 80 ناجی غریق در 40 نقطه حادثه‌خیز نوشهر در دو شیفت کاری مستقر کردیم و در این مدت تعداد 109 غریق که به هشدارهای ناجیان غریق در سواحل توجهی نکرده بودند، توسط ناجیان هلال احمر نجات یافتند.

وی تأکید کرد:غریق منجر به فوت در سواحل تحت پوشش هلال احمر نداشته باشیم و آن تعداد غریق منجر به فوت، مربوط به سواحل ویلاها و شهرک‌های خصوصی بوده است.

رئیس جدید هلال احمر چالوس با ابراز خرسندی از رضایت‌مندی مردم شهرستان نوشهر در حوزه‌های مختلف امداد و نجات و آموزش‌های همگانی هلال احمر در زمان تصدی این جمعیت در نوشهر، خاطرنشان کرد:در برف سال گذشته شرایط خاصی ایجاد شد و شاهد گرفتار شدن بسیاری از مردم در مناطق مختلف پر از برف جنگلی و کوهستانی منطقه بودیم و با توجه به اینکه تنها 23 نیرو داشتیم ولی به گو‌نه‌ای این تعداد را در 9 نقطه حادثه‌خیز چیدمان کردیم که خدمات گسترده و بسیار مطلوبی به گرفتاران و حادثه‌دیدگان در برف ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه از 30 آبان ماه تا 9 آذر سال گذشته به بیش از یک‌هزار و 402 نفر گرفتار در برف و بوران ساحلی، کوهستانی و جنگلی امدادرسانی شده است، تصریح کرد: 23 نفر در هشت نقطه از مناطق جنگلی نجات داده شدند که 9 نفر از این تعداد با انجام چهار سورت پروازی بالگرد و عملیات «راپل» توسط نیروهای هلال احمر نوشهر نجات یافتند و نیز 14 سورت پروازی دیگر برای توزیع بسته‌های غذایی امدادی در جنگل انجام شد که همه این عملیات‌ها از نگاه کارشناسان در نوع خود کم‌نظیر بود.

عسگرزاده در پایان با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات همکاران سابقش در نوشهر، گفت: از زمانی که توفیق حضور در جمعیت هلال احمر را پیدا کردم و افتخار پوشیدن لباس سرخ امدادگری را داشتم صحنه‌های بسیار شگفت انگیز ایثارگری و گذشت را در تمام صحنه‌های زندگی وکاری خودم لمس کردم و بلکه بالاتر از این، بودن در کنار همکاران بسیار صدیق و دلسوز برایم قوت قلبی بود که این افتخارات را پررنگ‌تر و پرثمرتر ببینم و یقیناً خاطرات با آنها بودن هرگز فراموش نمی‌شود.

براساس این گزارش، جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر در طول مدت چندین ساله مدیریت امیرحسین عسگرزاده خدمات بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف امداد و نجات در شرایط سخت و طاقت‌فرسای سرمای زمستان و گرمای شرجی و سوزان تابستان به شهروندان، مسافران و گردشگران ارائه کرده است که رضایتمندی عموم مردم را در پی داشته است ولی این خدمات گسترده و رایگان به شهروندان و گردشگران، آن‌طور که باید از سوی مدیران دیده نشد و حق‌شناسی از آن صورت نگرفت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :