آخرین عناوین

سه شنبه 18 مهر 1396-16:14 کد خبر:46147

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد:

مواج شدن دریای مازندران و ممنوع بودن فعالیت دریایی

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: دریا از اواخر وقت روز چهارشنبه در سواحل غربی و از بامداد پنجشنبه در سواحل مرکزی و شرقی مازندران دریا موّاج می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدباقر سلطانی اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوی و دریایی، از صبح چهارشنبه به ‌تدریج جهت جریان در فراساحل دریای خزر شمالی و در نزدیک ساحل شمال شرقی خواهد شد؛ که در نتیجه آن از بعد از ظهر چهارشنبه شاهد وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید در فراساحل و نزدیک سواحل استان خواهیم بود.

وی بیان کرد:پیامد این سامانه، دریا از اواخر وقت روز چهارشنبه در سواحل غربی و از بامداد پنجشنبه در سواحل مرکزی و شرقی مازندران دریا موّاج می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران با اشاره به اینکه بیشینه سرعت باد در نزدیک ساحل 15 و در فراساحل 20 متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: بیشینه ارتفاع موج نیز در فراساحل غرب استان 3.5 و در فراساحل شرق استان سه متر و همچنین در نزدیک سواحل 2.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

سلطانی در پایان گفت:توصیه ما به فعالان دریایی به‌ ویژه صیادان پره، کیلکا و ماهیان خاویاری و همچنین پرورش‌دهندگان ماهی در قفس این است که بعد از ظهر روز چهارشنبه از فعالیت در دریا خودداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :