آخرین عناوین

چهارشنبه 19 مهر 1396-10:50 کد خبر:46163

انتقاد صادر کننده نمونه کشوری از مسئولان!!

عملیاتی نشدن قول مسئولان دولتی برای مشوق‌های صادراتی

صادر کننده نمونه کشوری با اعلام اینکه حمایت‌های مناسبی از صادر کنندگان کشاورزی انجام نمی‌شود،گفت: قول مشوق‌های صادراتی فقط روی کاغذ است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، داریوش میرزایی در حاشیه نشست شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری مازندران، اظهار داشت: اگر متولیان دولتی در حین صادرات کمک کار فعالان این بخش نیستند،مانع تراشی نکنند.

وی با اعلام اینکه مرکبات مازندران به ثمر رسیده است و تازه متولیان این بخش به فکر مشوق‌های صادراتی افتادند، افزود: از اینکه به فکر ما هستید سپاسگزاریم ولی بنده نمی‌توانم با توجه به محدودیت زمانی که برای ارسال انواع میوه دارم منتظر مشوق‌های صادارتی شوم که اصلا ممکن است عملیاتی نشود.

صادر کننده نمونه کشوری اضافه کرد: بنده همه تلاش خویش را برای تامین نیازمندی‌های که مد نظر کشور است انجام می‌دهم و هزینه‌های زیادی از بابت نگهداری کالا متحمل می‌شوم درست در دقیقه 90 دولت اقدام به واردات کالا کرده و برای بنده رقیب تراشی می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به وام‌های با بهره‌ بالایی که از بانک‌ها برای حفظ و نگهداری کالا دریافت می‌کنم، چه طور در زمانی که بنده بنا دارم صادرات کالا داشته باشم، دولت دستور واردات را می‌دهد و همان وارد کننده برای من و امثال بنده رقیب می‌شود.

میرزایی با انتقاد از بحث ارائه مشوق‌های صادراتی کالا به کالا،گفت: به بنده اعلام می‌کنند که شما نارنگی صادر کنید و در قبالش به جای دلار یا پول چوب وارد کشور کنید، بنده به متولیان که برای این بخش تصمیم می‌گیرند اعلام می‌کنم که مگر بنده چوب فروش هستم.

وی با اعلام اینکه کاهش بهره بانکی نخستین گام برای ارائه مشوق‌های صادراتی است، افزود: صادر کننده واقعی که مشخصات آنها در گمرک وجود دارد باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد.

صادر کننده نمونه کشور در پاسخ به این سئوال که چه قول‌های در ارتباط با مشوق‌های صادراتی داده شد، افزود:مصوباتی در ارتباط با این قضیه وجود داشت ولی در اختیار صادر کنندگان قرار نگرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که در سال جاری برای رفع مشکل صادرات چه اقداماتی انجام شده است، گفت: همه مشکلات و موانع توسط خودمان حل و فصل می‌شود در استان اقدامی انجام نشده است.

میرزایی اضافه کرد: بنده خودم باید نسبت به انعقاد قرار داد و حل مشکلات پولی اقدام کنم.

وی در ارتباط با کاهش تعرفه‌های گمرکی در روسیه که بارها و بارها مسئولان مازندران در ارتباط با آن صحبت به میان آوردند، گفتند: این موضوع مورد پذیرش روسیه قرار نمی‌گیرد به این دلیل که 30 درصد درآمد روسیه از محصولات گمرکی انجام می‌شود و این موضوع به هیچ وجه تحقق نمی‌یابد.

این صادر کننده نمونه کشوری مهم‌ترین حمایتی که دولت می‌تواند از صادر کننده داشته باشد را کاهش نرخ تسهیلات بانکی عنوان کرد که در حال حاضر با تسهیلات 24 درصد اقدام به صادرات کالا می‌کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :