آخرین عناوین

جمعه 21 مهر 1396-9:15 کد خبر:46201

رئیس شرکت تعاونی پره وحدت مطرح کرد:

بالا بودن تعرفه بیمه مشکل صیادان مازندرانی

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی پره وحدت گفت: بالا بودن تعرفه بیمه تامین اجتماعی و کاهش صید، سبب پایین آمدن درآمد صیادان شده و آنان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو ساخته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قاسم مومنی در حاشیه مراسم افتتاحیه آغاز صید در محل شرکت پره درباره وضعیت معیشتی و زندگی صیادان اظهار داشت: بالا بودن تعرفه بیمه تامین اجتماعی و کاهش صید در این سال‌ها سبب پایین آمدن درآمد صیادان شده و این سازمان شغل صیادی را در زمره مشاغل سخت و زیان آور محسوب نکرده است.

وی افزود:در این شرایط زندگی 4هزار نفر از صیادان استان با مشکل مواجه شده و ما خواستار توجه ویژه مسئولان تامین اجتماعی و تقلیل نرخ بیمه از 27 درصد فعلی به 17 درصد هستیم چون اکثر صیادان در شرکت‌ها دارای سنی بالای 60 سال داشته و کسری پرداخت بیمه در سنوات گذشته باعث ایجاد شرایط سخت به همراه امراض گوناگون تا بازنشستگی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی پره وحدت محمودآباد درباره فعالیت این شرکت در زمینه اشتغال بیان کرد: این شرکت در نیل به اهداف فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و پیشبرد سیاست‌های کلان شیلات استان اقدام‌های خوبی انجام داده است که از جمله آنها احداث استخر پرورش لارو بچه ماهی سفید در کنار شرکت و تولید حدود 2میلیون قطعه لارو بچه ماهی و رهاسازی در دریا برای حفظ بازسازی ذخائر انجام داد.

وی ادامه داد: از دیگر کارهای این شرکت کمک بلا عوض 20 میلیون ریالی به اتحادیه شرکت تعاونی پره استان جهت کمک به تکثیر طبیعی گونه‌های ماهی سفید و کپور برای حفظ و بازسازی ذخائر آبزیان دریا است.

رئیس هیأت مدیره پره وحدت یادآو شد: پره وحدت یکی از 54 شرکت تعاونی پره استان بوده که از سال 1361 با حدود 62 عضو فعالیت خود را شروع کرده و هم اکنون دارای 80 نفر سهامدار ثبتی و دارای کارت صیادی از شیلات می‌باشد که در بین اعضاء از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان هستند که از پدران خود این شغل را به ارث بردند.

مومنی در پایان گفت: این شرکت حدود 30 سال در این مکان مستقر بوده که با وجود پیگیری‌های بعمل آمده هنوز وضعیت زمین آن مشخص نیست و این باعث دلواپسی صیادان شده و مشکل دیگر ما در سال‌های گذشته برق ما با نرخ کشاورزی محاسبه می‌شد ولی اکنون با نرخ تجاری محاسبه می‌شود که بسیار گران است و از مسئولان ذیربط تقاضای رسیدگی به این مشکل و سایر مشکلات جامعه صیادی را داریم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :