آخرین عناوین

جمعه 21 مهر 1396-11:22 کد خبر:46203

مدیرکل محیط زیست استان مازندران خبر داد:

دلیل اصلی تلف شدن ماهیان در نکارود مشخص نشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با تایید خبر تلف شدن ماهیان در رودخانه نکارود گفت: دلیل اصلی تلف شدن ماهیان در نکارود مشخص نشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم،علی اصغر ابراهیمی اظهار داشت: گزارشی مبنی بر تلف شدن ماهیان در مقطعی از رودخانه نکارود گزارش شد که بلافاصله همکاران به محل اعزام واز ماهیان و آب نمونه‌گیری کردند.

وی افزود: تاکنون دلیل اصلی این حادثه مشخص نشد که این نمونه‌ها تحویل مراکز تحقیقاتی دریای خزر شد تا علت این حادثه مشخص شود.

ابراهیمی بیان کرد:خوشبختانه گزارش دیگری مبنی برتلف شدن نداشتیم و نشان می‌دهد این حادثه متوقف شد که ممکن است بر اثر عوامل میکروبی یا ویروسی بوده باشد.

وی با بیان اینکه اگر ترکیب شیمیایی و فیزیکی آب تغییر کند موجب مرگ آبزیان و جانوران دریایی می‌شود، افزود: برخی از این تغییر در برخی موارد ممکن است ناشی از فعالیت انسانی مانند واژگون شدن خودروی حمل مواد شیمیایی باشد و یا مواد شیمیایی کشاورزی باشد که اگر عامل انسانی دخیل باشد اعمال قانون شده و قطعا برخورد می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: در برخی موارد مانند سیلاب نیز موجب بروز تلف شدن جانواران دریایی می‌شود که این امر طبیعی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :