آخرین عناوین

شنبه 22 مهر 1396-10:18 کد خبر:46218

بازخوانی خبرهای خوش سایت استانداری مازندران:

احداث بندری که فقط در حد خبر باقی‌ ماند

خبر احداث بزرگ‌ترین بندر تفریحی توریستی در غرب مازندران تنها در حد یک خبر باقی ماند و پس از گذشته سه سال یک آجر روی آجر قرار نگرفت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، 22 آذر ماه سال 1393 بود که سایت استانداری مازندران خبر احداث بزرگترین بندر تفریحی ورزشی خاورمیانه در مازندران را منتشر کرد.

خبر مربوط به توسعه سرمایه‌گذاری در رسانه‌های استان مازندران بازتاب بسیار جدی داشت و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

نکته جالب توجه در این خبر بحث پیگیری مکرر استاندار مازندران مطرح شده است و در این خبر آمده است،با پیگیری‌های مکرر استاندار مازندران و دستور جدی برای رفع مشکل سرمایه‌گذاران در استان بزرگترین بندر تفریحی ورزشی خاورمیانه با اعتبار هزار میلیارد تومان در سواحل نوشهر توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

در ارتباط با ایجاد این بندر بزرگ جلسه‌ای ویژه‌ای در فرماندار نوشهر برگزار شده و استاندار مازندران برای صدور مجوز و شروع هر چه سریع‌تر این پروژه دستورات لازم را صادر کردند.

نکته دیگر در این ارتباط گلایه شدید استاندار از عدم حمایت از  سرمایه‌گذاران بود،ربیع فلاح در این جلسه خواستار همکاری بیشتر برای تسریع در سرمایه‌گذاری استان مازندران شده است.

قرار بود این بندر عظیم با 135 هزار متر مربع  شامل 35 هزار متر مربع فضای تجاری، 70 هزار متر مربع فضای اقامتی در قالب هتل 5 ستاره، 6 هکتار حوضچه پهلوگیری برای پهلوگیری 350 قایق کوچک و بزرگ و اسکله چند منظوره با امکانات تفریحی و ورزشی به بهره‌برداری برسد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده سایت استانداری مازندران، در این طرح که با هدف توسعه گردشگری قرار بود ایجاد شود و هر سال یک مجموعه بر اساس برنامه باید افتتاح می‌شد و 700 میلیارد تومان برای ساخت پروژه و 300 میلیارد تومان برای تجهیز آن در نظر گرفته شده که همه هزینه‌های احداث این بندر بزرگ قرار بود از سوی بخش خصوصی تامین شود.

تا اینجای کار بسیار خوب بود و خبر حضور سرمایه‌گذار و اعلام حمایت استاندار از ایجاد این طرح و اشتغال و بکارگیری نیروهای استانی بسیار امید بخش بود.

از سال 93 تا کنون سه سال از زمان این خبر خوش استاندار مازندران گذشت، نه از احداث این مجموعه خبری هست و نه بحث حمایت از سرمایه‌گذار!

آیا جناب استاندار مازندران در جریان است که پس از گذشته سه سال یک آجر روی آجر برای اجرای این پروژه گذاشته نشده است و مجری طرح به دلیل مشکلات حقوقی که برایش به وجود آمده است درگیر دادگاه و پاسگاه است.

در نشستی که مجری طرح با رسانه‌های مختلف گروهی استان مازندران و تهران داشت، بحث عدم حمایت مسئولان استان مازندران از اجرای این طرح به میان کشیده شد.

مجری طرح خواستار تعیین تکلیف املاک خریداری شده توسط این مجموعه شده است.

موسوی بیان کرد: انتظار داریم که استاندار مازندران همانطور که در شروع طرح حمایت‌های لازم را انجام داده است، در حال حاضر با همان قوت و قدرت پیگیری موضوع باشد و در کنار سرمایه‌گذار برای رفع مشکل حقوقی باشد.

نکته آخر اینکه، وقتی استانداری مازندران با شدت و حدت در سال 93 درباره اجرای این طرح و مزیت‌های آن صحبت به میان آورد دست‌کم پس از گذشته سه سال درباره علت توقف طرح و گلایه‌های که مجری طرح درباره عدم حمایت از آن صحبت به میان می‌آورد و به افکار عمومی پاسخ بدهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :