آخرین عناوین

شنبه 22 مهر 1396-18:59 کد خبر:46227

سخنگوی اورژانس مازندران خبر داد:

در روزهای سرد سال؛ قاتل خاموش را از یاد نبریم!

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: بیشترین علت‌های مسمومیت با CO، انتشار گاز منوکسیدکربن از بخاری گازسوز است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیترامروز، ذکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندران اظهار داشت: بیشترین علت‌های مسمومیت با CO ، انتشار گاز منوکسیدکربن از بخاری گازسوز، نقص فنی پکیج، استفاده از ذغال برای گرم کردن محیط و روشن کردن گاز پیک نیک در حمام بوده است.

وی ادامه داد: سردرد، سرگیجه، تهوع و بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید و کبودی دست و پا و دور لب از جمله علائم مسمومیت با CO است.

سخنگوی اورژانس مازندران در ادامه گفت: در صورت روبرو شدن با فرد مسموم، به سرعت مصدوم را از محل آلوده وارد هوای آزاد کرده، وسیله گرما زا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید و سپس سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرید.

وی در پایان اظهارداشت: کمربند و یقه مصدوم را باز کرده و در صورت کاهش هوشیاری مصدوم، راه هوایی او را باز و در صورت لزوم، نسبت به احیای قلبی ریوی او اقدام کنید.

وی یادآور شد، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» با هدف فرهنگ سازی برای پیشگیری از سوانح و حوادث به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :