آخرین عناوین

سه شنبه 25 مهر 1396-9:2 کد خبر:46277

واکنش نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به احتمال ابقای استاندار مازندران :

ربیع فلاح بازنشسته و توان اجرایی اش تمام شده است

اگر فلاح ابقاء شود کار جدیدی برای استان نمی تواند انجام دهد، فعالیت و خلاقیت آقای فلاح هرچه بود برای استان اعمال شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، عباسعلی بهاری اردشیری در ارتباط با بحث استاندار مازندران اظهار داشت: با توجه به مباحثی که مطرح شده بود گفته بودند آقای روحانی دستور فرمودند استانداران غیر بومی به کار گرفته شود، به عقیده من ایده استاندار غیر بومی یکی از اشتباهات رئیس جمهور است.

اگر دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی بود خب میگفتیم ایرادی ندارد گزینه غیر بومی سال های نخست خود را صرف شناخت استان منابع استانی می کرد و بعد از طی این زمان برای توسعه استان تلاش می کرد.

اما اکنون که حدودا سه سال زمان داریم یک گزینه غیر بومی چه کاری می تواند انجام دهد ؟ اصلا زمان کافی برای شناخت استان، مناطق، منابع و فرهنگ مازندارن دارد ؟ در این شرایط ممکن است استعداد های طبیعی و اقتصادی مازندران طلف شود.

البته بعد از انتخاب استاندار بومی برای کردستان امید ها بیشتر شده است و احتمال این می رود که استادار بومی بازهم به کار گرفته شوند .

به نظر شما احتمال ابقاء ربیع فلاح چه مقدار است ؟

من در این زمینه ورود پیدا نکردم و نمی دانم نگاه ها به چه صورت است، به اعتقاد من با تمام احترامی که برای آقای فلاح قائلیم باید بگویم که توان اجرایی ایشان تمام شده است، بازنشست هم هستند، اگر ابقاء شوند کار جدیدی برای استان نمی تواند انجام دهد،فعالیت و خلاقیت آقای فلاح هرچه بود برای استان اعمال شده است .

در بعضی موارد هم کم کاری صورت گرفت، مثلا در ارتباط با مسئله منطقه آزاد کار تمام شده بود، حتی من با آقای ترکان در این مورد صحبت کرده بودم ایشون هم نظر موافق داشتند تا جایی که آقای ترکان گفتند بندر امیر آباد از هر لحاظ آمادگی تبدیل به منطقه آزاد شدن را دارد.

اگر استاندار می خواست البته با کمک نمایندگان این کار به راحتی شدنی بود، مازندران از تراکم بالای جمعیت نسبتا برخوردار است، آب و خاک استان پاسخگوی موجودیت جمعیت فعلی نیست و نیاز به چنین ظرفیتی داشتیم و داریم که بندر امیر آباد منطقه آزاد اعلام شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

نمیدانم چقدر احتمال دارد که آقای فلاح ابقاء شود اما به نظر من مازندران حق دارد که مطالباتش را از دولت دکتر روحانی طلب کند چون خیلی فعال و جدی برای پیروزی آقای روحانی در انتخابات ایستادند.

آقای فلاح را به استاندار غیر بومی ترجیح نمی دهید ؟

اگر بنا باشد غیر بومی به استان بیاد بحث دیگری است، اما امیدواریم که گزینه بومی انتخاب شود.

غیر بومی با کارنامه موفق چطور ؟ آیا راضی کننده است ؟

اگر استانداری باشد که کارنامه خوبی داشته باشد و بتواند تغییر و تحولی در مسئله مدیریت و راه انداختن چرخ اقتصادی استان و استفاده کردن از امکانات بلقوه استان ایجاد کند خوب است، طبیعی است که اولین قدم موفقیت یک استاندار است برای استان.

در شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان تحرک جدیدی برای انتخاب استاندار انجام نداده اید ؟

آخرین جلسه همانی بود که آقای کریمی مله اولین رای و آقای عبوری دومین رای را آوردند، بعد از آن جلسه ای نبود، البته آقای رحمان زاده هم رای سوم را آوردند.

بین این سه گزینه کدامشام شانس بیشتری دارند؟

در همان جلسه بیشترین رای را آقای کریمی مله کسب کردند، هرکدام از این سه نفر انتخاب شوند خوب است، نکات مثبت مختلفی در هر کدام از این افراد وجود دارد، نمی توانم بگویم شانس کدام بیشتر است، شاید هرکدامشان به یک اندازه شانس برای انتخاب شدن دارند.

تصمیم شورای هماهنگی اصلاح طلبان مازندران چه مقدار برای دولت مهم است ؟

همان اندازه که تصمیم نمایندگان استان مهم است، آیا دولت برای تصمیم نمایندگان مازندران اهمیت قائل می شود؟

بین شورای اصلاح طلبان استان و مجمع نمایندگان مازندران اختلاف در انتخاب گزینه اول وجود دارد؟ آیا این دولت را مجاب به انتخاب استاندار غیر بومی نمی کند ؟

یک عده روی انتخاب آقای طاهرنژاد اصرار داشتند، به تخریب یکدیگر هم مشغول بودند، پیشنهاد من این بود که ما این چهار نفر را به دولت پیشنهاد کنیم، همه گروه ها هم توافق کنیم تا دولت و وزارت کشور نگویند که ما در داخل با هم مشکل داریم، وقتی داخل با هم اختلاف داریم معلوم است که با همین بهانه دولت یک گزینه غیر بومی را بر استان حاکم می کند.

اگر دولت و وزارت کشور به این نتیجه برسند که در داخل استان بر سر انتخاب استاندار اختلافی وجود ندارد احتمال انتخاب یکی از گزینه های ما هم بالا می رود.

اختلاف بین چه کسانی ؟

مجمع نمایندگان مازنداران، شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان، روسای ستادی ستاد دکتر روحانی در مازندران.

همه این گروه ها نظرشان روی همان چهار نفری است که گفتم ، اما آقایان به نتیجه نرسیدند.

بله منکر نمی شوم که اختلاف وجود دارد، سعی کردیم علنی نشود اما اختلاف وجود دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :