آخرین عناوین

سه شنبه 25 مهر 1396-9:33 کد خبر:46279

رییس پلیس فتا مازندران خبر داد:

هشدار در مورد کلاهبرداری با فروش بلیط در اربعین/ هتک حیثیت زنی در شبکه‌های اجتماعی

هرگونه فروش بلیت الکترونیکی و اینترنتی به مقصد نجف برای ایام اربعین ممنوع است و فروش بلیت در روز‌های 13 تا 22 آبان ماه صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران اعلام نمود :سازمان هواپیمایی هرگونه فروش بلیت الکترونیکی و اینترنتی به مقصد نجف برای ایام اربعین را ممنوع اعلام کرده است و ارائه و فروش بلیت در مسیر مذکور، در روز‌های 13 تا 22 آبان ماه سال جاری صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها انجام شود.

حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان در تشریح این خبر اعلام کرد: برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگرد‌های مجرمانه‌ای است که در ایام  اربعین و سایر مناسبت‌ها صورت می‌گیرد، حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

وی گفت: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم‌دقتی و سهل‌انگاری هموطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایی جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب‌های بانکی کاربران برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند.

این مقام انتظامی ادامه داد: زائران اباعبدالله الحسین (ع) هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کرده و حتی‌الامکان از مکان‌های عمومی مانند کافی نت ها برای ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی هزینه‌ها استفاده نکنند.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود، به‌منظور کلاهبرداری از افراد است، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند و از ثبت نام در این سایت‌ها خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌هایی شبیه به سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی دارند اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی افراد می‌کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام خرید  به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به‌جای جستجو در موتور‌های جستجو مثل گوگل یا یاهو و... بهتر است خود اسم سایت را در نوار آدرس صفحه اینترنتی وارد کرده و از سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید کنند.

به گفته محمدنژاد سازمان هواپیمایی هرگونه فروش بلیت الکترونیکی و اینترنتی به مقصد نجف برای ایام اربعین را ممنوع اعلام کرده است و ارائه و فروش بلیت در مسیر مذکور، در روز‌های 13 تا 22 آبان ماه سال جاری صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها انجام شود.

رئیس پلیس فتا مازندران به منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین و پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و ایجاد مشکل برای هموطنان، توصیه کرد: از اتصال به دستگاه‌های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری نموده و در پایان استفاده از اینترنت به غیرفعال کردن وای فای تلفن همراه اقدام کنند.

وی در خاتمه هشدار داد: از ذخیره اطلاعات مهم بانکی بر روی حافظه‌های تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است بپرهیزید و  اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان مازندران در انتها از هموطنان عزیز خواست: در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

براساس همین گزارش،رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری زنی که موجب سلب آسایش زنی دیگر در فضای مجازی شده بود خبر داد.

حسن محمدنژاد گفت : در پي شکايت زنی ساکن شهرستان بابل، با ارائه مرجوعه قضايي به پليس فتا این شهرستان مراجعه و اظهار داشت؛ شخصی ناشناس با انتشار عکس بنده به همراه مطالبي غير اخلاقي و زشت در یکی از نرم افزارهای پیام رسان موبایلی موجب سلب آسايش و هتک حيثيت بنده شده‌است، به همین منظور تقاضای رسیدگی موضوع را دارم.

ایشان افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان بابل قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات فنی، با استفاده از تکنیک‌های خاص پلیسی متهم که یک زن نیز بود شناسایی گشت.

وی گفت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان بابل در ادامه با هماهنگي مقام محترم قضایي پس از جمع آوری گوشی و سیستم‌های رایانه‌ای متهمه، وی را به این پلیس احضار نمودند.

متهمه بدواً منکر هر گونه بزه انتسابی شد اما پس از مشاهده ادله و مستندات قوی عنوان نمود که شاکیه در هنگام زندگی مشترک با همسرش با وی در ارتباط بوده‌است و با اینکه دارای پسری شش ساله بودیم این اقدام او منجربه جدایی بنده از همسرم و متلاشی شدن زندگی‌ام گشت.

محمدنژاد در ادامه گفت: متهمه در اظهارات خود عنوان داشت که با انگیزه انتقام جویی از شاکیه اقدام به دریافت عکس‌های ایشان از صفحه شخصی مربوط به خودشان نموده و در ادامه صفحه‌ای مشابه در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد و اقدام به درج تصاویر و انتشار مطالبی مبنی بر بدکاره بودن وی در فضای مجازی نمود.

محمدنژاد ضمن بیان اینکه همواره مراقب عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود باشید گفت: به هیچ عنوان عکس‌های شخصی خود را بر روی پروفایل خویش قرار ندهید و همچنین از بارگذاری تصاویر  خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری نمائید.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سرانجام با تکميل تحقيقات، پرونده متشکله به همراه متهم جهت سير مراحل قانونی روانه دادسرا گرديد.

براساس این گزارش، کارشناس پلیس فتا مازندران در خصوص انجام یک دفاع سایبری راه حلی جامع ارائه داد و گفت.

سالانه برای حملات سایبری پیشرفته در جهان هزینه‌ای بالغ بر450 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که تا سال 2019 می‌تواند به 2 تریلیون دلار نیز برسد.

عجیب‌تر اینکه، حتی مهاجمان سایبری پیشرفته می‌توانند روش‌های نفوذ خود را برای هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها قبل از تولید پنهان کنند،از این رو سازمانها باید این سطح از پیچیدگی را با تاکتیک‌های دفاعی و توانایی‌های خاص خود مطابقت دهند تا اگر نقصی در سیستم به وجود آمد به سرعت آن را برطرف نمایند.

از این رو برای موفقیت در این امر سه عامل حیاتی مورد نیاز است:

1-بازدید از کل سازمان

2- استفاده از یک رویکرد لایه بندی شده به دفاع

3- راه‌حل‌هایی که هدف از طرق آن ساخته می‌شود

لازم به ذکر است که برای انجام این کارنیازبه افزایش توانایی دیدن محیط اطراف، توجه به رویدادهای امنیتی و تشخیص ناهنجاری‌ها در مواقع وقوع آنها می‌باشد، از این رو آگاهی بیشتر ما نسبت به موضوعات فوق، ما را در پاسخ دادن سریع  و به موقع  به این ناهنجاری‌ها با استفاده از استراتژیک و تاکتیک‌های خاص، بالا می‌برد.

یک راه حل دفاع سایبری

یک راه حل جامع و پیشگیرانه دفاع، بکارگیری ابزارهایی مانند یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل است،همچنین استفاده ازاتوماسیون برای ارائه جستجوهای پیشرفته، ایجاد ارتباطات، تشخیص تهدیدات و مدیریت رویدادهای ضروری برای جلوگیری از حملات سایبری بسیار موثر می‌باشند. برای مدیریت این ابزارها و فرایندها، Accenture و Splunk تمام داده‌هایی که از منابع ساختاری وغیر ساختاری و نیز منابع خصوصی و عمومی از جمله گزارش‌ها، حسگرها، سرورهای وب، برنامه‌های سفارشی، فناوری‌های موثر، خدمات اجتماعی و سرویس‌های ابری جمع آوری شده‌است را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

رسیدن سریع تر به نتیجه

راه حل دفاع سایبری Accenture و Splunk به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به تهدیدات سایبری پیشرفته  سریع تر پاسخ دهند. این راه حل امنیتی مبتنی بر داده‌ها، شامل مجموعه‌ای از فن‌آوری‌های پیشرفته از جمله قابلیت‌های اختصاصی Accenture  می‌باشد و این در واقع یک پلت فرمیست که یک رویکرد جامع را ارائه می‌دهد و شامل تجزیه و تحلیل رفتاری می‌باشد که تیم‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا تهدیدات سایبری پیچیده را نیز به سرعت شناسایی و کشف نمایند.

انعطاف پذیر و موثر

امروزه شرکت‌ها باید در نظر داشته باشند که چگونه می‌توانند راه‌حل‌های امنیتی و منابع خود را به طور موثر راه اندازی کنند،Accenture و Splunk  برای کمک به مشتریان جهت انتخاب بهترین روش، براساس نیازهای منحصر به فرد خودشان راهنمایی‌هایی را ارائه مینمایند و همچنین با ارائه آپشن‌های ویژه در محیط‌های ابری، راه حلی مناسب برای کاربران خانگی و سازمانی جهت مدیریت یک سرویس یکپارچه پیش‌بینی می‌کنند.

مزایای استفاده از Accenture و Splunk درشرکت‌ها و سازمان‌ها:

•کاهش تعداد محصولات هدف، که به نوبه خود پیچیدگی و هزینه را کاهش می دهد

•افزایش انعطاف پذیری

•کاهش ریسک

•ایجاد تغییر در صنایع خاص، در حال حاضر و آینده

•بهبود تطابق

به طورکلی Accenture و Splunk Security Services برای ایجاد امنیت سایبری، مدیریت استراتژی و خطر، هویت دیجیتال و امنیت برنامه‌ها  کمک شایانی به یک سازمان خواهند کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :