آخرین عناوین

سه شنبه 25 مهر 1396-11:25 کد خبر:46281

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

خروج سامانه بارشی از اواخر امروز در مازندران/ آماده‌باش نیروهای امدادی مازندران تا پایان امروز

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز بارش‌ها در آسمان مازندران تداوم دارد که به‌تدریج از سمت غرب استان از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی از شب گذشته بارندگی در آسمان مازندران آغاز شده که همراه با رگبار شدید باران، رعد وبرق و وزش باد شدید بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین بارش ایستگاه‌های هواشناسی از شب گذشته تا صبح امروز مربوط به آمل 92، نوشهر 82، رامسر 51، قراخیل قائم‌شهر 47، گلوگاه 62، بندر امیرآباد 42، ساری 40، دشت‌ناز 38، بابلسر 31 ، آلاشت و پل‌سفید 24، کیاسر 13 و کجور 10 میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: بیشترین سرعت باد نیز از دشت‌ناز 94 و نوشهر 78 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز بارش‌ها در آسمان مازندران تداوم دارد، اضافه کرد: انتظار داریم به‌ تدریج از سمت غرب استان از میزان بارش‌ها کاسته شود.

اسدی با اعلام اینکه این سامانه بارشی از اواخر امروز از آسمان مازندران خارج می‌شود، افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزچهارشنبه تا پایان هفته جاری مجدداً جو پایداری در آسمان مازندران حاکم شده و هوای استان به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز روند کاهشی دما را داریم به‌ طوری‌ که دمای هوای ساری نسبت به روز گذشته 9 درجه خنک‌تر شده است، تصریح کرد: از فردا دمای هوا به حالت نرمال و طبیعی برمی‌گردد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران شاهد بارش برف هستیم و دریای مازندران امروز به ‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

براساس همین گزارش،علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: تمامی خدمات  زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن بدون مشکل در حال ارائه خدمات است و تا کنون هیچ‌گونه اتفاقی در این حوزه نداشتیم.

وی با بیان اینکه در مناطق بالادست بارش برف را داریم افزود: بارش شدید باران خسارتی به حوزه‌های مسکن و سایر حوزه‌ها وارد نکرده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: فقط تعدادی محدود از واحدهای مسکونی دچار آبگرفتگی شدند و بیشتر از گرفتگی‌ها در سطح معابر بوده است.

احمدی گفت:امروز هم تا پایان روز که سامانه بارشی در استان حاکم است نیروهای ما در حال آماده‌باش هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :