آخرین عناوین

چهارشنبه 26 مهر 1396-11:35 کد خبر:46306

انتقاد صادرکننده مرکبات مازندران از دولتمردان:

دولت به تعهداتش پایبند نبود/آیا درست است که متولیان به راحتی حرف خودشان را پس بگیرند؟

صادرکننده مرکبات مازندران گفت: صادرکنندگان به امید دریافت یارانه، مجبور شدند کالای خود را کیلویی 400 تومان بفروشند اما دولت به قول خویش در قبال پرداخت یارانه صادراتی پایبند نبود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، یاسر دوجی در جلسه کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران مازندران اظهار کرد:دولت قرار بود به ازای هر کیلو صادرات کیوی به فعالان این بخش 500 تومان پرداخت کند.

وی با اعلام اینکه کل کیوی صادر شده استان مازندران 2 هزار و 500 تن بود، تصریح کرد: آیا واقعا این بودجه در استان وجود ندارد که دولت به قول خویش عمل کند.

صادرکننده مرکبات مازندران از استان مازندران با بیان اینکه بسیاری از صادرکنندگان مرکبات و کیوی به امید دریافت یارانه صادارتی مجبور شدند، کالای خویش را کیلویی 400 تومان بفروشند تا دست‌کم از کمک‌های یارانه صادراتی برخودار شوند، گفت: دولت به قول خویش در قبال پرداخت یارانه صادراتی پایبند نبوده است.

وی اضافه کرد: جایزه صادراتی که دولت قول داد از سال 89 تاکنون پرداخت نشده است.

حسین‌پور دیگر صادرکننده استان مازندران با اعلام اینکه معاون وزیربازرگانی بحث پرداخت یارانه صادراتی را رسانه‌ای کرد، گفت: آیا درست است که متولیان به راحتی حرف خودشان را پس بگیرند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ما بنا به گفته‌های معاون وزیر بازرگانی اقدام به صادرات کالا کردیم، چرا در حال حاضر از حمایت مناسبی برخودار نمی‌شویم.

این صادرکننده مرکبات مازندران اضافه کرد:در سال جاری هم متولیان از اختصاص 100 میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی خبر دادند، اما وقتی به آنها مراجعه می‌کنیم اعلام می‌کنند که قطعی نشده است.

براساس این گزارش، سیدمحمدجعفری اظهار کرد:یکی از دغدغه‌های جدی صادرکنندگان پرداخت یارانه و مشوق‌های صادراتی است.

وی تصریح کرد:با وجود اظهارنظرهای متفاوتی در ارتباط با پرداخت یارانه صادراتی و با وجود اینکه میزان صادرات استان هم چندان زیاد نبود، رقم یارانه در استان قابل پرداخت بود اما مبلغی عاید صادرکنندگان نشد و دولت به وعده خویش در این ارتباط عمل نکرد.

رئیس کمسیون بازرگانی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد:مشوق‌های صادراتی هم با وجود اینکه در قانون پیش‌بینی شده است از سال 89 تاکنون پرداخت نشده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه در بخش گمرک تناقضی در قیمت کالاها داریم، گفت:ارزش کالای گمرکی با قیمت واقعی کالا متفاوت است.

جعفری اضافه کرد: نداشتن پنجره واحد تجاری در گمرک یکی از دغدغه‌های جدی است که انتظار است این مشکل مرتفع شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه واردات هم انتظار داریم که کالاهای واردات شود که مورد نیاز کشور باشد، افزود: کشور به کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه نیاز جدی دارد.

رئیس کمسیون بازرگانی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به بحث صادرات زعفران ایران به اسپانیا، افزود:صادرات کالای خام باعث می‌شود که عواید آن نصیب کشورهای دیگر شود و این در حالی است که در کشور ظرفیت استفاده مطلوب‌ از این کالا وجود دارد.

وی در پایان گفت: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت برنامه و بودجه پاسخگوی عدم پرداخت یارانه و مشوق‌های صادراتی باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :