آخرین عناوین

دوشنبه 1 آبان 1396-9:6 کد خبر:46387

معاون عمرانی استاندار مازندران اعلام کرد:

آب‌های سطحی در فریدونکنار آزاردهنده است/ شهردار فریدونکنار برای رودخانه شهر طرح ارائه کند

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه آب‌های سطحی در فریدونکنار آزار دهنده است، گفت: شهردار فریدونکنار باید برای رودخانه این شهر طرحی را ارائه کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بصیرنیوز،علی نبیان در آئین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید فریدونکنار، اظهار کرد: تلاش شهردار و اعضای شورای دوره گذشته فریدونکنار قابل تقدیر است که البته این مسیر باید بیش از این استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران و مازندران همیشه پای انقلاب ایستاده‌اند، افزود: مسئولان باید خود را بدهکار مردم بدانند و وظایفی که بر دوش آن‌ها گذاشته شد به خوبی انجام دهند تا مردم به نیکی از آن‌ها یاد کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: شهردار جدید فریدونکنار باید تلاش کند تا مسیر توسعه در این شهر با سرعت خوبی طی شود و چشم‌انداز شورا و شهرداری محقق شود.

نبیان یادآور شد: ساخت و ساز شهری از موضوعات بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری بر روی آن به عنوان معماری اسلامی تاکید دارند.

وی با بیان اینکه تامین منابع پایدار برای شهر امری ضروری است، گفت: تکیه کردن بر روی کمیسیون‌های ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی‌تواند به عنوان منابع شهری قابل تکیه باشد و اگر این اتفاق افتاد کار بسیار اشتباهی است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه منابع مختلفی در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: منابع ارزش افزوده از جمله منابعی است که در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد و لازم است که در هر شهر پروژه‌ای از محل اعتبار منابع ارزش افزوده احداث شود.

وی ادامه داد:حدود ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه در مازندران وجود دارد که حدود ۵۰۰ کیلومتر آن در داخل شهرهای مازندران است که متاسفانه در شهرها از آن بهره‌برداری درستی نمی‌شود که همین امر در برخی مواقع به تهدید تبدیل می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد:شهردار فریدونکنار باید برای رودخانه این شهر طرحی را ارائه کند تا با پیگیری و اخذ مجوزهای لازم، اعتبار آن از محل پروژه تامین شود.

نبیان در پایان با اشاره به اینکه آب‌های سطحی در فریدونکنار آزار دهنده است، گفت: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی باید از این شهر تهیه و ارائه شود تا منابع آن از محل حوادثی تامین و پیشگیری برای جلوگیری از حادثه انجام شود.

براساس این گزارش، ولی‌الله نانواکناری اظهار کرد:همه ما باید قدردان زحمات خدمگزاران این نظام باشیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارها باید برای رضای خدا باشد، افزود: اگر کاری برای رضای خدا نباشد به‌عنوان ریا و شرک محسوب می‌شود.

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات شورای دوره چهارم و شهردار سابق، گفت: اعضای شورای شهر و شهردار جدید باید با برنامه‌ها و نظارت بر اجرای مناسب برنامه‌ها بتوانند منشا اثر خیر در فریدونکنار باشند.

نانواکناری با تاکید بر اینکه فریدونکنار جای رشد و توسعه دارد، تصریح کرد: اگر کار مناسب در فریدونکنار انجام شود، این شهر می‌تواند به عنوان یکی از شهرهای نمونه در خاورمیانه مطرح شود.

وی اضافه کرد: این شهر دارای رودهای پرآب و متعدد است که اگر بهینه‌سازی شود می‌تواند یک چشم‌انداز خوب برای شهر ایجاد شود و این در حالی است که هنوز از این نعمت خدادادی استفاده نشده است.

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ساحل فریدونکنار دست نخورده است، یادآور شد: اگر از ابتدای بندر ساحل فریدونکنار را مشاهده کنیم تا آخرین نقطه ساحلی این شهرستان بدون مانع مشخص است و همچنین از پل میلاد تا بندر ۲۰ راه دسترسی به ساحل وجود دارد اما متاسفانه کار خاصی برای این ساحل انجام نشده که مسئولان استانی و مدیران شهرستانی باید تلاش کنند تا از این مواهب الهی به خوبی بهره‌برداری شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :