آخرین عناوین

چهارشنبه 3 آبان 1396-16:19 کد خبر:46429

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران خبر داد:

ممنوعیت عرضه هر گونه مرغ بصورت فله در مازندران

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت: عرضه هر گونه مرغ و یا آلایش خوراکی مرغ بصورت فله ممنوع بوده و این محصولات باید بسته بندی و دارای لیبل مشخصات باشند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان مازندران بر نحوه استحصال مرغ بسته بندی شده و بهداشتی این واحد‌های کشتارگاهی تاکید کرد و گفت: مردم باید با حضور و نظارت شبانه روزی بازرسان و کارشناسان بهداشتی دامپزشکی بر تولید، نگهداری و عرضه مواد پروتئینی اطمینان خاطر داشته باشند به شرطی که به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی توجه ویژه داشته باشند.

وی در خصوص عرضه مرغ بهداشتی افزود:هم اکنون مازندران در ۱۷ واحد فعال کشتارگاه صنعتی طیور، مرغ‌ها را بصورت بسته بندی و با مشخصات در بازار عرضه می‌شود و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در عرضه مرغ توسط بازرسان دامپزشکی با متخلفان بشدت برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران گفت: همه مراحل تولید مرغ بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی صورت گرفته و مسئولین فنی بهداشتی مستقر در این واحد‌ها به محض مواجهه با بیماری و یا موارد مشکوک و غیر عادی از عرضه این محصولات جلوگیری می‌کنند.

رضوانی در بازدید یکروزه با حضور در یکی از کارگاه‌های بسته بندی مرغ، تذکرات لازم را ابلاغ و تاکید داشت: در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی کشور در پروسه بسته بندی این محصولات، از فعالیت این واحد جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: عرضه هر گونه مرغ و یا آلایش خوراکی مرغ بصورت فله ممنوع بوده و این محصولات باید بسته بندی و دارای لیبل مشخصات عرضه شوند و در لیبل مشخصاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری، کد پروانه بهره برداری از دامپزشکی، لوگوی دامپزشکی و نام و آدرس واحد تولیدی در آن درج شده باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :