آخرین عناوین

پنجشنبه 4 آبان 1396-11:12 کد خبر:46441

جدیدترین خبرها از انتخاب استاندار مازندران:

تغییر احتمالی نظر وزارت کشور در معرفی گزینه استانداری مازندران

رایزنی گستره برخی از نمایندگان و فعالان سیاسی استان برای انصراف وزارت کشور برای تغییر گزینه استانداری مازندران آغاز شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از کانال تلگرامی خبر فوری ساری، تصمیم وزارت کشور مبنی بر معرفی گزینه‌ای که علاوه بر نداشتن رزومه‌ای مناسب استانداری و بدون داشتن تخصص لازم و حتی شناخت حداقلی از استان، به عنوان گزینه وزارت کشور برای استانداری مازندران معرفی شده است، موجی از نگرانی را در میان نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی استان پدید آورد.

به طوری که از 12 نماینده مازندران، 6 عضو آن به نشانه اعتراض در جلسه با گزینه پیشنهادی وزارت کشور حاضر نشدند.

گرایش سیاسی اعضایی که به وزارت کشور به استقبال گزینه دولت رفتند هم قابل توجه است که عموما از میان اصولگرایان و نمایندگان جمنایی بودند.

با این حال شنیده می‌شود، دامنه اعتراضات و نارضایتی‌ها آنقدر گسترده‌ شده است که بسیاری از فعالان تاثیرگذار سیاسی به این تصمیم اعتراض جدی کرده‌اند و سه نماینده مازندران  از این تصمیم وزارت کشور گله کردند.

براساس شنیده ها، از آنجایی که گزینه مطرح شده سابقه استانداری نداشته و مازندران در حافظه سیاسی خود خاطره خوشی از استانداران اصفهانی ندارد،تنی چند از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس در رایزنی‌های جداگانه با وزارت کشور در صدد انصراف نظر وزیر برای معرفی محمد اسلامی برای استانداری مازندران برآمدند.

براساس این گزارش،لذا تنها چند ساعت پس از معرفی گزینه وزارت کشور به چند تن از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی رایزنی با وزیر کشور و تنی چند از اعضای هیئت دولت آغاز شد به نحوی که یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب استان مخالفت صریح خود را به وزارت کشور ابلاغ کرد و بیان داشت: اگر سیاست دولت در تعیین استاندار انتخاب گزینه غیربومی است لااقل فرد با سابقه و تجربه استانداری برای مازندران تعیین شود و دولت از آزمون و خطا بپرهیزد در غیر این صورت به نظر می‌رسد عمر استاندار آینده مازندران به عمر دولت نرسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :