آخرین عناوین

جمعه 5 آبان 1396-13:37 کد خبر:46454

اقدام شجاعانه شهردار جدید نکا:

شعبه مرکزی بانک ملت نکا فَنس‌کشی و مسدود شد/ تسویه بدهی 2 میلیاردی شرط رفع انسداد/تکمیلی

شهردار جدید نکا در یکی از اولین اقدامات اساسی خود عبور ورودی بانک ملت شعبه مرکزی این شهر را تا زمان تسویه بدهی فنس‌کشی و مسدود کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از پیک نکا، یکی از مهمترین مشکلات شهرداری‌ها را باید در عدم توانایی دریافت مطالبات و احقاق حقوق مردم دانست که تسویه بدهی سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی ازجمله مهمترین این موارد به شمار می‌آید.

شهرداری نکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بدهی بالای دستگاه‌ها به این سازمان مدیریت شهری یکی از عوامل طولانی شدن مطالبات و عدم توانایی تسویه معضل بزرگی برای شهرداران ادوار این شهر بوده است.

 

تا جایی که شهردار سابق نکا نیز پیش از این در برنامه‌های مختلف عمومی و خصوصی از عدم تسویه بدهی‌ها از سوی نهادها گلایه داشته و خواستار پرداخت مطالبات شهرداری در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم شده بود که چندان مثمر ثمر واقع نشد.

اما سیدمهدی احمدی شهردار جدید نکا در اقدامی کم‌سابقه و قاطعانه در راستای تسویه این مطالبات و شاید هم به نوعی ترساندن چشم سایر بدهکاران، اقدام به فنس‌کشی و مسدود کردن مسیر بانک ملت شعبه مرکزی واقع در چهار راه مرکز این شهر کرد.

 

علت این اقدام نیز بدهی 220 میلیون تومانی بانک ملت به شهرداری نکا از سال 1394 تا کنون بیان شده و عزم جزم احمدی در زنده کردن مطالبات شهری در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم را وعده می‌دهد.

حال باید دید که فشارهای چندین‌جانبه که متأسفانه در چنین شرایطی بر سر مدیران قاطع و کارآمد آوار می‌شود تا چه اندازه عرصه را بر این مدیر جهادی تنگ خواهد کرد و چنین اقدامات مهم و اساسی برای چه مدت از سوی شهردار نکا ادامه پیدا می‌کند.

 

برخورد قهری با بانک‌ها که به سمبلی از رانت‌خواری، ویژه‌خواری، تعطیلی تولید و فشار به مردم مستضغف تبدیل شده‌اند باید بیش از پیش از سوی مسئولان انقلابی ادامه پیدا کند.

چراکه سلطه بانک‌ها بر اقتصاد کشور و به ویژه سفره مردم به حدی افزایش یافته که این نهاد را به امپراطوری پولی بدل ساخته و قبله جدیدی را از این طریق در راستای اهداف تمدن لیبرال و سکولار غربی درحال تعریف برای مردم است.

 

برهمین اساس به طور حتم حمایت از چنین اقدامات قاطعانه‌ای که در راستای تأمین منافع مردم و در چارچوب قانون انجام شوند وظیفه تمام مردم و نیروهای وفادار به انقلاب بوده و باید با وحدت و کمک همدلانه، استمرار چنین فعالیت‌هایی را پر رنگ‌تر و با صلابت‌تر رقم زد.

اقدام شهردار نکا،نتیجه بخش بود

براساس این گزارش،سید مهدی احمدی شهردار نکا اعلام کرد:پیرو مسدود نمودن راههای ورودی بانک ملت توسط شهرداری نکا به علت بدهی چندین ساله ؛ بانک ملت در روز جمعه پنجم آبان ۹۶ کتبا از شهرداری نکا درخواست مهلت یک ماهه نمود که با توصیه و تاکید مدیران استان جهت همکاری و تعامل بیشتر میان دستگاه های اجرایی و از همه مهمتر جهت رعایت حال مردم مورد موافقت شهردار قرار گرفت و مقرر گردید بانک در طی هفته آینده جهت تعیین تکلیف بدهی های خود به شهرداری مراجعه نماید.

مسدود کردن بانک قانونی بوده است

براساس این گزارش،سیدمهدی احمدی اظهار کرد: پس از مسدود کردن مسیرهای ورودی به بانک ملت توسط شهرداری نکا به علت بدهی چندین‌ساله به این نهاد مدیریت شهری، درخواست کتبی مهلت یک ماهه این بانک به شهرداری نکا ارائه شد.

وی افزود: بنابر سفارش و توصیه مدیران استان به منظور همکاری و تعامل هرچه بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی و مهمتر از آن در راستای رعایت رفاه مردم این درخواست مورد موافقت شهردار نکا قرار گرفت.

شهردار نکا خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقرر شد تا مسئولان بانک ملت طی هفته پیش رو به منظور تعیین تکلیف بدهی‌های خود به شهردای نکا مراجعه کرده و هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام لازم صورت بگیرد.

این مسئول در ادامه با غیرمرتبط خواندن مسدود کردن مسیر بانک با مرمت پیاده‌روی مقابل آن، هردو اتفاق را در راستای رفاه حال عمومی توصیف و اضافه کرد: مسدود کردن بانک و نصب نیوجرسی مقابل آن به صورت خودسر و بدون تشریفات قانونی نبوده و هرگز عملی خلاف قانون انجام نمی‌شود.

به گفته احمدی بانک ملت در سال 94 از سوی کمیسیون ماده 100 که کمیسیون مستقلی متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، وزارت کشور و شورای شهر است محکوم شده و رأی صادره در کمیسیون ماده 77 نیز قطعی شده بود.

وی افزود: در همین راستا نیز مهلتی 72 ساعته به بانک مورد اشاره داده شد اما باتوجه به اینکه اقدامی از سوی این نهاد صورت نگرفت شهرداری اقدام بعدی را صورت داد که در نتیجه آن و پس از مسدود شدن، ناچار به ارائه درخواست کتبی مهلت یک ماهه شد.

شهردار نکا با بیان در نظر گرفتن رفاه حال شهروندان برای رفع موانع، تصریح کرد: کمک شد تا بانک مربوطه بتواند در مدت زمان مقرر نسبت به پرداخت بدهی خود به شهروندان اقدام مناسب را انجام دهد.

در پایان این مسئول این حرکت را اولین اقدام شهرداری خواند و تأکید کرد: این حرکت قطعاً ادامه پیدا می‌کند بنابراین از همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی درخواست می‌شود تا نسبت به پرداخت بدهی خود به شهرداری اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :