آخرین عناوین

شنبه 6 آبان 1396-8:43 کد خبر:46464

انتقاد نماینده مردم ساری از انتخاب استاندار غیر بومی:

کجای قانون نوشته استاندار باید غیربومی باشد؟/ این چه روشی برای انتخاب استاندار است؟

نماینده مردم ساری گفت: کجای قانون نوشته است استاندار باید غیربومی باشد؟ این که بگوییم بعد 40 سال به این شاخص رسیدیم، عجیب است، مگر می‌شود همچین شاخصی بگذاریم؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمد دامادی پیرامون تصمیم وزارت کشور مبنی بر معرفی محمد اسلامی به‌عنوان استاندار مازندران اظهار داشت: اسلامی از طرف نمایندگان معرفی نشده است، مجمع قبلاً سه نفر را مشخص و معرفی کرد که در حال حاضر یک نفر استاندار شد و یک نفر در مسیر استاندار شدن است و از نفر سوم ان‌شاالله در جایگاه مناسب استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این گزینه را وزارت کشور طی تماسی که با رئیس مجمع داشتند پیشنهاد دادند، افزود: در مجلس جلسه‌ای گذاشته شد که نظرات آقایان متضاد بود، سپس گفتند جلسه‌ای در وزارت کشور برگزار شود، ابتدا قرار بود در دفتر آقای جبارزاده این جلسه برپا شود، سپس گفتند در دفتر وزیر جلسه داریم، برخی از عزیزان موافق بودند و بعضی از آقایان مخالف، بنده در این جلسه وزارت کشور شرکت نکردم و اطلاعی از محتوای آن ندارم و قائل به این موضوع نیستم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق قانون نمایندگان در انتخاب استاندار حق دخالت ندارند اما باید نظارت کنند، دولت اگر می‌خواهد از مجلس نظر بگیرد عرفش این بود به مجلس احترام می‌گذاشت و تعاملی ایجاد می‌کرد، منتها گفتند ما این گزینه را انتخاب کردیم شما بیایید ببینید، اگر موضوع دیدن است که در جلسه معارفه می‌توانیم ببینیم.

دامادی خاطرنشان کرد: سطح و شأن مجلس روز به روز پایین‌تر می‌آید، مثلاً دولت وزیر علوم را معرفی کرد اما بنده هنوز ایشان را ندیدم، چطور می‌توانیم به ایشان رأی بدهیم؟ وزرا برنامه می‌دهند اما یک بند از برنامه‌های‌شان را عملی نمی‌کنند، چگونه می‌توان به وزیری رأی داد که نه برنامه‌های‌شان را شنیدیم و نه اصلاً ایشان را دیدیم؟

وی اضافه کرد:کجای قانون نوشته است استاندار باید غیربومی باشد؟ این که بگوییم بعد 40 سال به این شاخص رسیدیم که آیتم اصلی برای انتخاب استاندار غیربومی بودن است، عجیب است، مگر می‌شود همچین شاخصی بگذاریم؟ باید شایسته‌سالاری ملاک باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:در مورد گزینه‌های استانداری باید شناخت ایجاد شود و ببینیم اصلاً این فرد استان مازندران را چقدر می‌شناسد؟ این چه روشی برای انتخاب مدیر ارشد استان است؟ من از رفتار آقای رحمانی‌فضلی به‌عنوان وزیری شایسته که خودشان نماینده مجلس بودند تعجب می‌کنم، خودشان آیا این رفتار را می‌پذیرند؟ پیامک دادند که فلان ساعت بیایید جلسه در وزارت کشور، من این روش را قبول ندارم، این باعث ایجاد شکاف بین نمایندگان و دولت می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سلام
    شنبه 6 آبان 1396-13:27


    خب کجای قانون نوشته که استاندار غیر بومی نباشد این چه وضع استدلال است؟

    • سلام
      شنبه 6 آبان 1396-13:24


      جناب دامادی صبح بخیر
      شان مجلس از زمانی کاهش پیدا کزد که برخی افراد با تنها دو سال سابقه عضویت در شورا نماینده شدند
      بعد این آقایان در انتخابات ریاست جمهوری در مسجد جامع برای یک کاندیدا راه باز کردند
      و سپس در انتخابات دوازدهم وکیل الدوله شدند
      شما که در سفر جناب روحانی در سالن سید رسول حسینی آن بالاها نشسته بودید!!!!!
      شما که قرار بود تا آبان سه سال پیش از عملکرد نامناسب استاندار گزارش دهید چه شد؟
      وقتی نماینده ای زار بزند که دولت مازندران را هم استان حساب کند وضع استان همین می شود