آخرین عناوین

شنبه 6 آبان 1396-16:17 کد خبر:46475

با وجود انتقادهای جدی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه اعلام شد:

تاکید بر اعلام کاهش نرخ رشد بیکاری در جلسات استانداری مازندران!!

استاندار مازندران در حالی که نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نسبت به اوضاع بیکاری در استان گلایه دارند، در جلسه شورای اداری گفت: نرخ بیکاری در سه سال گذشته روند کاهشی داشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در حالی که در کوی و برزن، از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی تریبون‌های نماز جمعه در استان مازندران وضعیت بیکاری و اشتغال در استان مازندران به شدت مورد نقد و نظر است، مسئولان استانی در دروهمی که در استانداری مازندران برگزار می‌کنند، وضعیت اشتغال در استان مازندران را مطلوب جلوه می‌دهند.

هفته گذشته  محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورد در جلسه‌ای که با حضور مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیمارستان حکمت داشت از وضعیت بیکاری و اشتغال در استان مازندران به شدت گلایه کرد.

استاندار مازندران در جلسه شورای اداری که امروز در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری مازندران در سه سال گذشته روند کاهشی داشته و در تابستان 96 به 5 / 9 درصد رسیده است.

گلایه‌ها در ارتباط با وضعیت بیکاری در استان مازندران حتی به سطح نمایندگان مجلس کشیده شده است.

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای با انتقاد از وضعیت برگزاری جلسات شورای اشتغال و نحوه آمار دهی مسئولان استانی و ملی اظهار کرد: مدیران در شورای اشتغال اظهار می‌کنند و آمار می‌دهند که شغل ایجاد کرده‌اند چرا ما نمی‌بینیم؟

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از به کارگیری افراد و مدیران ناکارآمد در کشور خاطر نشان کرد: افرادی ناکارآمد را بر روی کار می‌آوریم که در کشور حیف و میل بیت‌المال رخ داده و سرمایه کشور را به باد می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: چه کسی می‌تواند از بحث اشتغال در کشور دفاع کند؟

دامادی با بیان اینکه با این افراد بیکار در کشور چه باید بکنیم، تصریح کرد: مدیران در شورای اشتغال اظهار می‌کنند و آمار می‌دهند که شغل ایجاد کرده‌اند چرا ما نمی‌بینیم؟

وی ادامه داد: اصلا تعریف شغل چیست براساس آن تعریف حرف بزنیم، چرا در کشور آمار دچار مشکل است؟

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت اشتغال در استان وضعیت یقه‌گیری است، تاکید کرد: در ملاقات‌های حضوری بیشترین مراجعات در ارتباط اشتغال است ما سیاه‌نمایی نمی‌کنیم همه مقصریم و باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را حل کنیم.

غیر از دامادی دیگر متولیان غیردولتی در استان از وضعیت بیکاری به شدت گلایه دارند، اعضای شورای شهر یکی از گلایه‌های جدی آنها وضعیت بیکاری است و در بسیاری از جلسات به کرار اعلام کردند که در ملاقات‌های مردمی بیشترین درخواست‌ها برای اشتغال است.

وضعیت بیکاری در شرق استان مازندران به نسبت از دیگر نقاط استان اسفناک‌تر است.

وضعیت بیکاری مردم در این منطقه به حدی از بحران رسیده است که امام جمعه شهر گلوگاه روز گذشته در نماز جمعه این شهرستان از تعطیلی 150 واحد تولیدی در استان مازندران گلایه کرد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم میراحمدی امام جمعه گلوگاه نیز در خطبه‌های نماز جمعه استان مازندران افزود: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی مبارزه با ورود کالای قاچاق است، ورود اجناس خارجی سبب شد تا بیش از 150 کارخانه در مازندران تعطیل شود.

وی افزایش واردات کالا از چین را عامل اصلی مشکلات اقتصادی در کشور و به تبع آن در استان مازندران عنوان کرد و گفت: اگر در ادامه جلوی واردات خودرو گرفته نشود فعالیت خودروسازان داخلی نیز از کار خواهد افتاد.

براساس این گزارش، هر آنچه در استانداری مازندران تلاش می‌شود که وضعیت استان به لحاظ بیکاری و سرمایه‌گذاری مناسب جلوه داده شود، در خارج از دایره میز استانداری نقد و نظرهای جدی نسبت به اظهارات مدیران در جلسات شورای اداری و اشتغال صورت می‌گیرد که انتظار است مدیران استان کمی از میزها فاصله گرفته و حقایق مطرح شده از زبان مردم، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه را جدی بگیرند و نسبت به تغییر سیاست‌های غیر اصولی اقدام کرد و زمینه برون از رفت از بحران بیکاری در استان مازندران را فراهم کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :