آخرین عناوین

دوشنبه 16 تير 1393-13:33 کد خبر:465

هشدار مدیرعامل آبفار مازندران:

حضور گردشگر و قطعی آب در غرب مازندران/ لزوم افزایش 10 برابری ظرفیت آبرسانی

مدیرعامل آبفار مازندران با اعلام اینکه پیک حضور مسافران در غرب مازندران موجب قطعی آب در این مناطق می‌شود، گفت: برای رفع مشکل آب در این مناطق نیاز است ظرفیت‌های آبرسانی تا 10 برابر افزایش یابد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مجید عبدالهی در جلسه شورای اداری محمودآباد در دانشگاه شرکت نفت این شهرستان با بیان اینکه آب‌رسانی به مناطق روستایی مازندران دو مورد کیفیت و کمیت آب از سوی آبفار استان مورد توجه است، یادآور شد: محمودآباد با توجه به جمعیت آماری در سطح کمیت مناسبی قرار گرفته که مقدار تولید آب آن 400 ثانیه بر روی کاغذ است.

وی با اعلام اینکه با توجه به توریستی بودن این شهرستان و وجود گردشگران پیک مصرف آب در مواقع تعطیل به 10 برابر می‌رسد، اذعان داشت: این مصرف موجب قطعی و کمبود آب در برخی از مناطقی شهری و روستایی شهرستان می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های غرب مازندران در زمان تعطیل با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند، افزود: برای رفع این مشکل باید به افزایش زیرساخت‌ها بپردازیم و آن را به 10 برابر برسانیم تا پاسخگوی جمعیت شناور در این استان باشیم.

این مسئول با تاکید براینکه هم‌اکنون غرب استان آب‌های زیرزمینی مرغوب و خوبی ندارند، اظهار داشت: با تلاش استانداری مازندران و شرکت آب‌ و فاضلاب تمهیداتی برای کیفیت آب در این مناطق در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هم‌استانی‌ها به همراه آب انواع محلول آهن، منگنز، آمونیاک و شن‌ و ماسه مصرف می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر پکیج تصفیه آب در دو منطقه محمودآباد با 310 میلیون ریال هزینه از اعتبارات جاری در دست اجرا است.

عبداللهی از وجود 245‍ پروژه نیمه‌تمام در شرکت آبفار این استان و هزینه تملک دارایی خبر داد و گفت: از این تعداد حدود هفت پروژه شامل شهرستان محمودآباد می‌شود که در مجموع برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی مازندران با تاکید براینکه هم‌اکنون در این استان حدود 5 هزار و 300 کیلومتر شبکه آب‌رسانی فرسوده وجود دارد، ابراز داشت: برای ترمیم و بهره‌برداری این شبکه‌ها بالغ بر 280 میلیارد تومان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در این استان قبل از تامین اعتبارات و اتمام پروژه‌ها شبکه‌های لوله‌های آب‌رسانی به فرسودگی دچار می‌شوند که شرکت آبفار برای رسیدگی به این امر مجبور به تامین اعتبار در جاهای دیگر خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :