آخرین عناوین

دوشنبه 8 آبان 1396-10:1 کد خبر:46506

سود غیرمنطقی کافی‌شاپ‌های بابلسر در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی /تصویر

کافی‌شاپ‌ها بر خلاف قهوه‌خانه‌های سنتی،مکانی برای گپ‌وگفت‌های دوستانه است اما نرخ‌های سرسام آور کافی شاپ ها ،بدون هیچ نظارتی به جیب صاحبان کافی‌شاپ‌ها سرازیر می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مشهدسر، یکی از کسب و کارهای وارداتی دنیای مدرن کافی‌شاپ‌ها هستند که به سرعت توانسته‌اند بسیاری از بخش‌های فرهنگ و اجتماع را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

کافی‌شاپ‌ها بر خلاف قهوه‌خانه‌های سنتی محلی برای خوردن چای یا کشیدن قلیان نیست بلکه مکانی برای دورهم بودن و گپ‌وگفت‌های دوستانه است.

رشد روز افزون کافی‌شاپ‌ها، خبر از یک تغییر در سبک زندگی مردم می‌دهد، امروزه مراسم بسیاری، از خواستگاری گرفته تا تولدها در کافی‌شاپ‌ها برگزار می‌شود.

اما سود غیرمنطقی این تغییرات فرهنگی و اجتماعی و دورهم نشینی و گپ‌وگفت‌های دوستانه، بدون هیچ نظارتی به جیب صاحبان کافی‌شاپ‌ها سرازیر می‌شود.

رشد قارچ‌گونه این مکان‌های جوان پسند و دل‌فریب، در شهری کوچک همچون بابلسر، سبب شده تا قیمت‌های بسیاری از نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های عرضه شده در آنها، در رقابتی عجیب، عزم رکوردزنی را در پیش بگیرند.

کافی‌شاپ‌ها در بابلسر، با تأمین مکانی لوکس، شرایطی را فراهم می‌کنند که اغلب مردم تخلفات و گران‌فروشی شیک و مجلسی این صنف را به اتحادیه آب میوه، بستنی و کافی‌شاپ، بازرسان اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و یا تعزیرات شهر بابلسر گزارش نکنند.

اما سوال اینجاست اگر مردم اعتراضی در برابر این گران فروشی‌های شیک نداشته باشند، بازرسان اتحادیه کافی‌شاپ‌داران و اصناف و تعزیرات، نباید نظارتی بر قیمت‌های رو به افزایش و غیرمعقول داشته باشند.

مگر هزینه تهیه مواد اولیه نوشیدنی و خوراکی‌های عرضه شده در این اماکن چقدر است که صاحبان کافی‌شاپ‌ها با سودهای غیرمنطقی درصدد کسب درآمد هستند.

شهر بابلسر از سویی با داشتن دانشگاه مازندران و از سویی به دلیل جاذبه‌های تفریحی و گردشگری برای جوانان، جایی مناسب برای راه اندازی کافی‌شاپ‌هاست اما به نظر می‌رسد نرخ‌های سرسام آور کافی‌شاپ‌ها، به نحوی سوء‌استفاده از علاقه جوانان به این مکان‌هاست.

براساس قانون، کافی‌شاپ‌ها در گروه کالایی سه قرار داشته و مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند، متاسفانه فقدان قیمت مصوب در کافی‌شاپ، سبب شده قیمت این نوع محصولات عمدتاً بر عهده خود واحدها قرار بگیرد.

اما آیا این امر توجیه منطقی برای قیمت‌های روبه افزایش و سودهای غیرمنطقی کافی‌شاپ‌هاست؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :