آخرین عناوین

دوشنبه 8 آبان 1396-17:23 کد خبر:46515

کوروش غفاری چراتی/روزنامه نگار

خداقوت به توپ جمع کن های مازندرانی عالم سیاست!

به رسم ادب لازم می دانیم به همه توپ جمع کن های بازی سیاست در ماجرای تعیین استاندار مازندران خسته نباشید بگوییم ،چرا که در این وادی،پستی بهتر از توپ جمع کنی نصیب شان نشد.


خزرخبر: بالاخره پس از ماه ها کشمکش و گمانه زنی و از ورای چند دستگی و انشقاق سوال برانگیز در میان طرفداران دولت تدبیر و امید در استان ،بیست و دومین استاندار مازندران از اصفهان آمد تا مهمترین وزیر اصول گرای دولت روحانی باردیگر به ساکنان استانی که بیشترین حمایت را از حسن روحانی داشتند نشان دهد که بازی سیاست لایه های پیدا و پنهان زیادی دارد که نمایندگان مازندرانی در اینگونه  بازی های مهم ،تنها در حد و اندازه توپ جمع کن به کارگیری می شوند واین استدلال را این روزها از واکنش انفعالی بازیگران سیاسی استان اعم از نمایندگان و فعالین ستادهای رنگارنگ حسن روحانی در ایام انتخابات میتوان مشاهده کرد.

این افراد که از فردای انتخاب مجدد حسن روحانی در دور دوم ،عزم خود را برای انتخاب گزینه مدنظر خود جزم کرده بودند و عموما بر گزینه های بومی تمرکز یافته بودند به قول محمد دامادی  نماینده جوان ساروی ها در خانه ملت با پیامک وزارت کشور در جریان انتخاب استاندار بیست و دوم قرار گرفتند و برای بار چندم دریافتند که ظاهرا درخواست و پیشنهاد آنان از منظر مسئولان وزارت کشور،محلی از اعراب ندارد و آن همه صورت جلسه و رای گیری و بحث و بررسی مجمع نمایندگان استان برای معرفی گزینه جامع الشرایط بومی فقط یک بازی طراحی شده از سوی وزارت کشور بود که آنها فقط در نقش توپ جمع کن های این بازی فعالیت می کردند! البته ساروی ها در این میان ناکام تر از همه شهرستان های استان بودند .

زیرا از ورای سالها دور بودن از کرسی استانداری ، در این دوره بسیار امیدواربودند تا به مدد شهردار نام آشنای خود کاخ استانداری را به تصرف خود درآورند اما روند تغییرات نشان داد که همه تیرهای آنان به سنگ خورد و باید منتظر تغییرات مدیران میانی در روزهای آینده باشند که به یقین آن هم از اراده آنان خارج است!

در پایان باید گفت:بازیگران فضای سیاسی مازندران و به ویژه نمایندگان و فعالان سیاسی مرکز استان هنوز با سیاست ورزی و تحلیل درست وقایع و رویدادهای سیاسی کشور فاصله زیادی دارند و بد نیست اصول و قواعد بازی سیاسی را از اصفهانی ها و کرمانی ها یاد بگیرند.

بازهم به رسم ادب وبه حکم اخلاق و با استعاره از  نقش حمایتی توپ جمع کن ها در فرایند بازی مسرت بخش فوتبال ،لازم می دانیم به همه توپ جمع کن های بازی سیاست در ماجرای تعیین استاندار مازندران خسته نباشید بگوییم .

چراکه معتقدیم آنها همه تلاش شان را مصروف داشته اند و در حد و اندازه خود سعی کرده اند در ترکیب افراد تصمیم ساز قرار گیرند اما ظاهرا به لحاظ شرایط فنی آنقدر ضعیف بودند که پستی بهتر و مهمتر از توپ جمع کنی نصیب شان نشد.

بازهم خسته نباشید توپ جمع کن های عزیز و دوست داشتنی مازندران در عالم سیاست!!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :