آخرین عناوین

سه شنبه 9 آبان 1396-9:59 کد خبر:46529

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

سقوط از بلندی رتبه نخست مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط از بلندي با 24 فوتي رتبه نخست مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار را طی 6 ماهه نخست امسال در مازندران به خود اختصاص داده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر آمار تلفات حوادث ناشی از کار روند افزایشی داشت به‌ طوری ‌که مرگ و میر ناشی از حوادث کار در 6 ماهه امسال 56 نفر هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش یافت، از این تعداد 55 مرد و یک نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 46 نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: براساس آمارهای موجود در 6 ماهه نخست امسال سقوط از بلندی با 24 فوتی رتبه نخست مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: همچنین برق‌گرفتگی  با 14 ، جسم سخت با 13 و سایر با 5 فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

این مسئول افزود: در 6 ماهه نخست امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 12 مورد در مرداد ماه و کمترین آن با 6 مورد در تیر ماه ثبت شده‌ است.

عباسی تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های بابل  با 12 فوتی، ساری با 7 و آمل با 6 فوتی بیشترین و شهرستان‌های چالوس، فریدونکنار و نکا هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

وی درباره تفکیک سن متوفیان، اظهار کرد: بیشترین سن مربوط به افراد 31 تا 40 سال با 20 فوتی و 21 تا 30 با 16 فوتی و 41 تا 50 با 8 فوتی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند و سن بیش از 61 سال با یک فوتی کمترین آمار در این 6 ماهه گزارش شده است.

*افزایش 10 درصدی مصدومان حادثه کار

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 493 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت از این تعداد 471 نفر مرد و بقیه زن هستند.

عضو شورای قضایی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، اضافه کرد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در زمینه کاهش حوادث ناشی از کار است.

عباسی در پایان گفت: مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی در حین کار گفته می‌شود و لزوماً نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :