آخرین عناوین

چهارشنبه 10 آبان 1396-12:47 کد خبر:46553

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

روند احداث تصفیه خانه فاضلاب رامسر با جدیت پیگیری می شود

مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت :روند احداث تصفیه خانه فاضلاب رامسر با جدیت در حال پیگیری است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، مدیرعامل آبفاشهری مازندران ضمن تاکید بر اینکه رایزنی ها و پیگیری های این شرکت در راستای حل مشکلات مربوط به تصفیه خانه رامسر  با جدیت درحال انجام است، گفت: اجرای پروژه عمرانی زیرساختی در چنین مقیاس و ضرورت که تنها هدف آن تامین منافع عمومی از لحاظ حفظ سلامت، بهداشت و حفاظت از محیط زیست نسل حاضر و نسل های آینده است جز با مساعدت و همکاری تمامی ارگانها ، سازمانها و مراجع ذیصلاح و مردم شریف میسر نخواهد بود.

براساس این گزارش، ذبیح الله ذاکری، با بیان اینکه حفظ سلامت جوامع انسانی، صیانت از محیط زیست و منابع آن ایجاب میکند تا فاضلاب حاصل از فعالیت های گوناگون شهری، صنعتی و کشاورزی؛ جمع آوری، تصفیه و با حداقل مخاطرات زیست محیطی دفع شوند، افزود: توجه جدی و اهتمام ویژه به موضوع جمع آوری بهداشتی و تصفیه فاضلاب در استان به عنوان یکی از وظایف اصلی و بنیادین شرکت آب و فاضلاب منجر به شکل گیری نهضت ایجاد زیرساختها و جبران بخشی از عقب ماندگی های پیشین در این زمینه شد.

وی ادامه داد: گسترش شهرها، افزایش جمعیت ساکن و گردشگر و متعاقب آن افزایش مصرف آب و تولید فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب استان را بر آن داشت تا اقدامات لازم برای ایجاد سیستم جمع آوری بهداشتی و تصفیه فاضلاب به ویژه در شهرهای ساحلی را آغاز نماید.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با اشاره به اینکه طرح فاضلاب شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر شامل طراحی  و اجرای خطوط اصلی و فرعی شبکه جمع آوری فاضلاب ، طراحی  و اجرای دو تصفیه خانه شرقی و غربی و ایستگاه های بالابر و پمپاژ میباشد تصریح کرد: مبانی، کلیات و طراحی های پایه این طرح انجام و از سوی دفتر مطالعات و بررسی های فنی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصویب شد.

ذاکری، ادامه داد: پس از آن مطالعات ژئوتکنیک و نقشه برداری از معابر شهری ، محل تصفیه خانه ها، تلمبه خانه ها و محل عبور شبکه از رودخانه ها انجام و مطالعات مرحله دوم شامل طراحی های دقیق و تهیه برآوردها و نقشه های اجرایی طرح انجام شد.

وی، تصریح کرد: با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر و به ويژه توسعه طولي شهرهاي رامسر و كتالم‌- سادات‌شهر ،  احداث دو تصفیه خانهدر غرب شهر رامسر و شرق کتالم پيش‌بيني شد.

ذاکری، ضمن اشاره به بررسي انجام شده در مطالعات مرحله اول و به دنبال آن بررسي هاي تخصصي تر در مرحله دوم مطالعات در خصوص گزينه هاي مختلف تصفيه خانه در شهر رامسر گفت: موقعيت زمين تصفيه خانه فاضلاب در غرب شهر رامسر پيش بيني شده و مورد تصويب دفتر مطالعات و بررس های فنی شركت آب و فاضلاب كشور قرار گرفت.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران افزود: برای اخذ مجوزهای زیست محیطی لازم، موقعیت زمین پیش بینی شده مورد تصویب کارگروه ماده 8  استقرار صنایع به دبیری سازمان حفاظت محیط زیست استان رسید.

وی تصریح کرد: از آنجایی که احداث طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای ساحلی در اولویت قرار دارد، با پیگیری های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حمایتهای دولت جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی و نمایندگان مجلس، مجوز احداث طرحهای فاضلاب در 5 شهر مازندران  صادر و  طی  بازدیدهای دوره ای کارشناسان این بانک از شهرهای مورد نظر،اقدامات  لازم برای دریافت تسهیلات  از بانک توسعه اسلامی انجام شد.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران، با تاکید بر اینکه اجرای طرحهای فاضلاب تحول عظیمی در حفظ محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی ایجاد خواهد کرد،  گفت: کارکنان این شرکت برای رفاه و افزایش سطح سلامت شهروندان تلاش می کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :