آخرین عناوین

پنجشنبه 11 آبان 1396-9:29 کد خبر:46564

دود دو دستگی در چشم مردم:

سیاست‌زدگی و دو دستگی آفت بزرگ شورای شهر آمل

شورای اسلامی شهر از مردم و برای مردم است ،سیاست‌زدگی و دو دستگی باعث می شود که دود آن فقط به چشم مردم برود و بس.


به گزارش خزرخبر و به نقل از سفیر هراز، دو ماه از آغاز به کار شورای شهر آمل می‌گذرد و همچنان شاهد دو دستگی و تیم‌بندی‌هایی هستیم که دود آن فقط به چشم مردم می‌رود و بس.

دو دستگی که از همان آغازین روزهای شروع به کار شورای جدید دیده شد و برخی رسانه‌ها هم با هدف‌های خاص به این اختلافات دامن زدند.

فراموش نمی‌کنیم که دو جلسه ابتدایی شورای شهر آمل به‌ دلیل اختلافات گروهی اعضا بر سر انتخاب رئیس به حد نصاب نرسید و برگزار نشد تا جایی که در نهایت با انتخاب غلامحسین شفیع‌زاده به‌عنوان رئیس شورای شهر، مردم بر این باور بودند که با همدلی و ارائه طرح و برنامه خوب توسط منتخبان جوان و متخصص شورا، فصل جدیدی برای عمران و آبادی آمل آغاز می‌شود اما موضوع همین‌جا خاتمه نیافت.

دو دستگی در ادامه علاوه بر مسائل کاری و داخلی رنگ و بوی انتقام به خود گرفت و پا را فراتر گذاشت.

جلسات و دیدارهای شهری که با حضور جمع خاصی از اعضای شورا برگزار می‌شود و انتشار تصاویر آن مردم را در فکر فرو می‌برد که آیا منتخبین شورا فقط این افراد هستند؟

در ادامه این دو دستگی، روز گذشته جمعی از اعضا همراه با شهردار آمل به دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی در تهران می‌روند که در تصویر مشاهده می‌کنید.

دو دیدگاه که آیا اطلاع‌رسانی به افرادی که در جمع حاضر نیستند انجام نشد و آیا اطلاع رسانی انجام شد و آن افراد حضور نیافتند پیش می‌آید که با سوال از قاسم رسولی عضوی که در این برنامه حضور نداشت این موضوع را پیگیر شدیم.

قاسم رسولی به اطلاع نداشتن از این برنامه اشاره کرد و گفت: به بنده کسی در مورد این جلسه در تهران اطلاعی نداد و این افراد با هماهنگی قبلی به این جلسه رفتند.

شورای اسلامی شهر از مردم و برای مردم است و سیاست‌زدگی و دو دستگی از آفت بزرگی در این نهاد محسوب می‌شود.

اولویت‌دادن به منافع گروهی، تخریب، استفاده ابزاری و دوقطبی کردن شورا، مصادیق سیاست‌زدگی شورای‌اسلامی شهر به‌شمار می‌رود.

شورای شهر آمل در گام اول با قراردادن حاشیه به جای متن، توجه خود را به مسائل حاشیه‌ای جلب کرده و با درگیر کردن مباحث سطحی از خواسته‌های اساسی و اولویت‌دار مردم، دور شد.

سیاست‌زدگی شورا موجب درگیری، دو دستگی و تفرقه بین اعضای شورا می‌شود، عملکرد و انسجام شورا را از بین می‌برد و از عمل به وظیفه اصلی خود باز می‌دارد، آنها باید از جناح‌بندی سیاسی به دور باشند و به مسائل اجتماعی و فرهنگی و در نهایت به آبادانی شهر بپردازند.

سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی باعث درگیری‌های لفظی بیهوده و تخریب یکدیگر می‌شود و در این میان مردم ضرر می‌کنند زیرا شورا وارد مسایل سیاسی و جناحی می‌شود و حل مشکلات شهر به حاشیه رانده می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :