آخرین عناوین

يکشنبه 14 آبان 1396-8:57 کد خبر:46612

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

مجموعه تاریخی فرح‌آباد ساری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر توسعه متوازن گردشگری و میراث فرهنگی در استان‌ گفت: تا پایان امسال مجموعه تاریخی فرح‌آباد ساری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم،دلاور بزرگ‌نیا در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری با تقدیر از شهردار مرکز استان، اظهار داشت: مهدی عبوری شهردار فعلی ساری، ساری را بر پایه توسعه صنعت گردشگری بنا کرده ‌و از محدود شهرداران موفق استان در این حوزه بوده است.

وی افزود: میراث فرهنگی و صنایع دستی محصول صنعت گردشگری بوده و باید در این زمینه به صورت واقعی برای همگانی کردن آن تلاش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه ساری شهر ممتاز گردشگری کشور در حوزه مدیریت شهری است، تصریح کرد: پروژه‌های متعدد گردشگری در مرکز استان در حال اجرایی شدن است.

بزرگ نیا با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری با هدف ایجاد ماندگاری برای افراد و درآمد برای ساکنان مناطق اجرایی می‌شود، افزود: موزه کلبادی ساری به دلایل امنیتی امکان واگذاری آن به بخش خصوصی وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه تا پایان امسال واگذاری مجتمع تاریخی فرح‌آباد ساری را به بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: گردشگری یک صنعت فرابخشی بوده و صرفا سازمان گردشگری متولی توسعه آن نیست.

بزرگ نیا با اشاره به اجرای طرح‌های بوم‌گردی در استان، افزود: به منظور توسعه گردشگری مرکز استان، مجوز احداث اسلکه تفریحی را در دریای خزر ایجاد کردیم.

مدیرکل گردشگری مازندران با بیان اینکه 5 شهر مازندران دارای بافت ارزشمند تاریخی هستند، گفت: شهرهای ساری و آمل دارای بیشترین بافت‌های ارزشمند تاریخی در استان هستند.

وی از آمادگی این سازمان برای احیا بافت‌های تاریخی مرکز استان به شهرداری ساری خبر داد.

حمید فرزانه، معاون شهرسازی شهرداری ساری نیز با اشاره به اینکه باید برای سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری فرش قرمز پهن کنیم، گفت: برای توسعه گردشگری در ساری، عوارض حوزه گردشگری صفر شده است.

ناصر معیل، معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساری و مازندران مقصد گردشگری بسیاری از استان‌های کشور است، افزود: هنوز نقشه راهی برای ایجاد طرح‌های گردشگری در استان نداریم.

وی با بیان اینکه برخی از مردم ساری هنوز بسیاری از اماکن تاریخی شهرشان را نمی‌شاسند، گفت: طرح جامع گردشگری مازندران باید در بسته سرمایه‌گذاران باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :