آخرین عناوین

يکشنبه 14 آبان 1396-10:24 کد خبر:46617

مسئولان پاسخگو باشند:

ابهام در همایش «روز مازندران» بابلسر/ کناره‌گیری اعضای کمیته برگزارکننده به‌دلیل عدم شفافیت مالی!

در روزهای اخیر انتشار یک نامه سرگشاده از سوی دبیر اجرایی همایش برگزاری بزرگداشت روز مازندران مبنی بر قطع همکاری با برگزارکنندگان ، سبب گمانه‌زنی‌های بسیاری شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مشهدسر، 14 آبان‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز مازندران در تاریخ و فرهنگ به ثبت رسیده است، روزی که سعی شده با فرهنگ‌سازی، برای نسل‌های آینده ماندگار شود.

در روزهای اخیر در حالی شهرستان بابلسر خود را برای برگزاری همایش بزرگداشت روز مازندران مهیا می‌کرد که انتشار یک نامه سرگشاده در تاریخ 12 آبان از سوی دبیر اجرایی همایش در فضای مجازی مبنی بر کناره‌گیری وی و قطع همکاری با برگزارکنندگان این همایش، سبب گمانه‌زنی‌های بسیاری شد.

از سویی دیگر کناره‌گیری سه نفر از اعضای شاخص برگزار کننده باقیمانده این همایش نیز، قوت گمانه‌های مطرح شده در فضای مجازی را بیشتر ساخت.

همچنین دبیر همایش که از اعضای کانون توسعه پایدار شهری بابلسر است با انتشار نامه سرگشاده کناره‌گیری خود در فضای مجازی به ایجاد فضای مالی ناسالم و جناحی اشاره کرده است که به تقویت گمانه‌های مطرح شده انجامید.

به نظر می‌رسد، ایجاد فضای ناسالم مالی در پی تخصیص بودجه برای برگزاری این همایش و اقدام به فاکتورسازی از سوی برخی از دست‌اندرکاران و در پی آن اعتراض دبیر اجرایی، سبب عزل وی از سمتش شده است.

باقیمانده اعضا اجرایی نیز به دلیل اعتراض به عدم شفافیت مالی کانون توسعه پایدار شهری به عنوان مجری همایش از سمت خود کناره‌گیری کردند.

این درحالی است که روز شنبه 13 آبان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر از میزبانی همایش روز مازندران در این شهرستان خبر داده است.

به نظر می‌رسد با خبرهای ضد و نقیض منتشره در فضای مجازی و کناره‌گیری دسته جمعی اعضای اجرایی به دلیل عدم شفاف‌سازی مالی، سرنوشت این همایش در بابلسر، در پرده‌ای از ابهام باقی بماند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :