آخرین عناوین

سه شنبه 16 آبان 1396-8:42 کد خبر:46660

واکنش تند نماینده مجلس به اظهارات ربیع فلاح:

اظهارات ربیع فلاح درباره تصویب منطقه آزاد در مازندران صحت نداشت

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در واکنش به صحبت های استاندار سابق گفت:آقای استاندار دروغ چرا، صحبت‌های استاندار سابق را تکذیب می‌کنم و اصلاً صحت ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به سخنان ربیع فلاح‌ جلودار استاندار سابق مازندران در مراسم معارفه استاندار جدید مازندران مبنی بر تصویب منطقه‌ آزاد امیرآباد از سوی هیأت دولت، با طرح این پرسش که آقای استاندار سابق مازندران؛ دروغ چرا، اظهار داشت:‌ استاندار سابق مازندران نباید اصلاً در بحث منطقه آزاد و ادعای مژده دادن به رسانه‌ها ورود پیدا می‌کرد و سخنان او در این مراسم را تکذیب می‌کنیم و اصلاً صحت ندارد.

وی افزود: اگر قرار است در زمینه منطقه آزاد در استان مازندران اتفاقی رخ دهد باید این استان سه نقطه‌ای دیده شود و حق غرب مازندران نباید تضییع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به‌ زودی استاندار جدید مازندران نخستین سفرش را به غرب مازندران خواهد داشت و در همین منطقه درباره موضوعات مختلف نیازمندی‌ها و ظرفیت‌ها صحبت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث منطقه آزاد برای استاندار جدید در سفرش به غرب مازندران کاملاً تشریح خواهد شد، تأکید کرد: اظهاراتی که استاندار سابق مازندران درباره منطقه آزاد در مراسم معارفه استاندار جدید انجام داد صحت ندارد.

احمدی‌لاشکی یادآور شد:اسامی هشت نقطه در بحث منطقه آزاد به کمیسیون اقتصادی مجلس وارد شده است که اصلاً نام مازندران در این لیست وجود ندارد و بنابراین نباید با سخنان ناصحیح، توقع ایجاد کرد و یک‌میلیون نفر از مردم غرب مازندران را با حرف‌هایی که صحت ندارد، آزرده خاطر کرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی شعار همدلی و تعامل داده می‌شود باید در عمل نیز نشان داده شود، گفت: مجمع نمایندگان برای استاندار سابق مازندران لوح و هدیه‌ای گرفته بود که پس از اظهارات عجیب ربیع فلاح جلودار استاندار سابق مازندران، به او داده نشد.

اجازه انتقال آب دریای مازندران به سمنان را نمی‌دهیم

براساس این گزارش، قاسم احمدی‌لاشکی با اشاره به مصاحبه اخیر «کلانتری» رئیس سازمان محیط‌ زیست درباره انتقال آب دریای مازندران به سمنان که عنوان کرده بود «زمان تصمیم‌گیری‌های سخت فرا رسید»، اظهار کرد: یک مدیر باید تصمیمات سخت بگیرد ولی قرار نیست تصمیمات غلط گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید با انتقال آب دریای مازندران به سمنان، خانه دوم ایرانیان یعنی مازندران دچار خدشه و آسیب شود، تصریح کرد: انتقال آب دریای مازندران به سمنان طبق نظر کارشناسان و فرهیختگان در حوزه محیط‌ زیست دارای اشکالات زیست‌محیطی جدی است و رئیس محیط‌ زیست کشور قطعاً بداند ما اجازه نخواهیم داد تا انتقال آب دریای مازندران به سمنان اتفاق بیفتد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار سمنان تأکید کرد: باید اجازه دهید تا اهل فن در حوزه خودشان صحبت کنند و در این حوزه که به ‌صورت مستقیم به شما مرتبط نمی‌شود، ورود پیدا نکنید.

احمدی‌لاشکی درباره کلنگ‌ زنی اَبَرپروژه انتقال آب از روستاهای «دلیر» و «ناتر» به حوزه انتخابیه‌ شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: این پروژه بزرگ به 129 روستای منطقه نیز آب‌رسانی خواهد کرد و اهالی آن از آب شرب بسیار مطلوب بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: 5 کیلومتر لوله از سوی آب و فاضلاب استان برای آب آشامیدنی مرزن‌آباد اختصاص یافت و عملیات آب‌رسانی آن آغاز شد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز 27 کیلومتر لوله‌گذاری آب از منطقه بالادست کلاردشت تا «بیرون بشم» نیز انجام شد، اظهار کرد: اینجا مازندران است و حوزه نوشهر و چالوس و کلاردشت و بخش‌های تابعه آن، خانه دوم ایرانیان است و خدماتی که در این مناطق انجام می‌شود فقط برای مردم آن نیست بلکه برای مردم ایران است.

احمدی‌لاشکی با قدردانی از رئیس کمیسیون عمران مجلس که در آئین کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب حضور داشت، تصریح کرد: قطعه یک آزاد راه تهران شمال که با جدیت در حال احداث است به همت ایشان جلسه‌ای را در ماه‌های گذشته به همراه بیشتر اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه داشتیم که در آنجا به‌عنوان دستگاه نظارتی، آنچه مورد نیاز بود به دستگاه‌های ذیربط دستور دادند و دولت تدبیر و امید نیز با جدیت پای کار قرار دارد و به ما وعده دادند که برای نوروز 97 زیر بار ترافیک می‌رود و قطعه دو نیز از سرعت کاری بسیار مناسبی برخوردار است.

وی به دغدغه‌‌های موجود برای فرودگاه نوشهر به‌عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه شمال کشور که تعداد پروازهای هفتگی آن نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است، اشاره کرد و گفت: دغدغه پیرامون اراضی ساکنان نزدیک مشکلات فرودگاه از سوی رئیس کمیسیون عمران در حال پیگیری جدی قرار دارد و حتی در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس وضعیت مشکلات فرودگاه نوشهر را مورد بررسی و کنکاش جدی قرار دادند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :