آخرین عناوین

چهارشنبه 17 آبان 1396-16:17 کد خبر:46692

در ديدار شهردار ساري و مسئولان دانشگاه علوم پزشكي مازندران مطرح شد:

ساري شهر دوستدار سالمند

قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: شهرداري ساري بستر مناسب براي شهر دوستدار سالمند را ايجاد كرده است و دانشگاه علوم پزشكي در اين راستا حامي مديريت شهري خواهد بود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري ، مهدي عبوري شهردار ساري در ديدار با رنجبران قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي مازندران به اقدامات فرهنگي شهرداري مركز استان در سالهاي اخير اشاره نموده و اظهار داشت: مديريت شهري شعار فرهنگ همسنگ عمران را سرلوحه اقدامات قرار داده و بر اين اساس علاوه بر اجراي پروژه هاي عمراني متعدد و ارائه خدمات ، ايجاد نشاط اجتماعي و سلامت روان شهروندان را نيز مورد توجه قرار داده است.

عبوري احداث فضاهاي عمومي مانند بوستان هاي ملل و ولايت و نيز پارك هاي محله اي را در راستاي سلامت شهروندان دانست و افزود: هدف از احداث اين بوستان ها ارتقاء روحيه نشاط و شادابي شهروندان است.

وي به احداث بوستان ولايت در محل پادگان سابق شهر اشاره كرده و ادامه داد: اين بوستان بزرگترين مجموعه فرهنگي هنري شمال كشور خواهد بود و در اين مكان خدمات مطلوب و مناسبي بر اساس نيازمنديهاي مركز استان ارائه خواهد شد.

شهردار ساري با اشاره به جمعيت ۳۵ هزار نفري سالمند در ساري تصريح كرد: احداث سراي ارشد در اين بوستان براي استفاده سالمندان شهر و ارائه خدمات متمركز به اين عزيزان از اقدامات عمراني فرهنگي شهرداري ساري بوده است.

عبوري اجراي برنامه هاي مختلف در زمينه هاي ساري شناسي ، شعر، ادبيات و موسيقي براي سالمندان در سراي ارشد را گامي در راستاي سلامت روح و روان و ايجاد نشاط براي اين قشر دانست و ادامه داد: براي تست سلامت جسماني مانند قند خون، فشار خون و نيز ورزش سالمندان در سراي ارشد برنامه ريزي انجام گرفته و اجرايي خواهد شد.

اين مسئول ثبت خاطرات سالمندان در سراي ارشد و انتقال تجربيات آنها به نسل آينده را مورد توجه قرار داد و گفت: تجربه اين عزيزان مي تواند سرلوحه اقدامات جوانان امروز قرار گيرد.

وي مناسب سازي معابر و بوستانها ، احداث رمپ ها در نقاط مختلف شهر و مناسب سازي سرويس هاي بهداشتي براي استفاده سالمندان و افراد نيازمند را از ديگر اقدامات شهرداري ساري برشمرد و بيان كرد: در اجراي پروژه هاي شهري رفاه حال سالمندان لحاظ گرديده و دغدغه آنان در زمينه هاي عبور و مرور در سطح شهر مرتفع شده است.

عبوري با اشاره به اجراي فاز نهايي بوستان بانوان خاطر نشان كرد: در اين بوستان كه مختص بانوان مي باشد ، استفاده از توانمندي هاي آنان برنامه ريزي شده و نيازسنجي هاي لازم نيز صورت گرفته و اجرايي خواهد شد.

ناصر معيل معاون خدمات شهري شهرداري مركز استان نيز در اين ديدار به احداث سراهاي تداوم ، گرمخانه و سراي ارشد در نقاط مختلف شهر اشاره كرده و بيان كرد: سراي ارشد با توجه به نيازمنديهاي شهري احداث شده و بهترين فضا براي استفاده سالمندان مي باشد.

معاون خدمات شهري شهرداري ساري خاطر نشان كرد: تعامل و همكاري دانشگاه علوم پزشكي و بهزيستي استان با شهرداري در اين زمينه تاثير بسزايي در ارائه خدمات مطلوبتر خواهد داشت.

در اين ديدار رنجبران قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي مازندران با قدرداني از اقدامات جهادي مديريت شهري در سالهاي اخير گفت: تعامل و همكاري كه ميان دانشگاه علوم پزشكي استان و شهرداري ساري در زمينه هاي ايجاد شهري سالم و با نشاط وجود دارد تاثير شاياني در آرامش روحي و رواني شهروندان خواهد داشت.

رنجبران به استفاده از توانمندي هاي سالمندان اشاره نموده و ادامه داد: اقدامات شهرداري ساري در زمينه هاي مختلف ضريب اطمينان مطلوبي را براي داشتن زندگي با نشاط براي سالمندان ايجاد كرده است.

وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي مازندران آمادگي همكاري با شهرداري ساري در زمينه هاي مختلف علمي ، پژوهشي و فرهنگي و بهداشتي را دارد .

قائم مقام دانشگاه علوم پزشكي مازندران خاطر نشان كرد: شهرداري ساري بستر مناسب براي شهر دوستدار سالمند را ايجاد كرده است و دانشگاه علوم پزشكي نيز در اين راستا همراه و حامي مديريت شهري خواهد بود.

اعرابي معاون دانشگاه علوم پزشكي مازندران نيز به تاثير نشاط و شادابي احداث بوستانهاي متعدد و برنامه هاي فرهنگي شهرداري ساري براي شهروندان اشاره نموده و بيان كرد: معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي آمادگي همكاري با شهرداري ساري در زمينه سلامت شهروندي را دارد.

نوروزيان عضو هيات علمي و پژوهشگر طب سالمندان نيز در سخناني به نيازمنديهاي سالمندان اشاره نموده و اظهار داشت: استفاده از توانمندي سالمندان مي تواند در كاهش بيماري الزايمر اين افراد تاثير بسزايي داشته باشد و شهرداري ساري با ايجاد سراي ارشد و اجراي برنامه هاي متنوع در اين زمينه موفق عمل نموده است.

وي افزود: احداث بوستان ولايت را ميتوان در راستاي تحقق شعار سازمان بهداشت جهاني مبني بر حمايت از سالمندان دانست و اين اقدام مديريت شهري مركز استان قابل تقدير است.

شايان ذكر است پس از اين ديدار مسئولين دانشگاه علوم پزشكي استان از روند احداث بوستان ولايت بازديد كردند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :