آخرین عناوین

شنبه 20 آبان 1396-10:56 کد خبر:46734

اخطاریه اداره هواشناسی مازندران :

نفوذ سامانه بارشی از امشب در استان/تصویر

معاون توسعه و هواشناسی مازندران گفت: روز یک‌ شنبه بارندگی تشدید شده و به‌ دلیل بارش‌های رگباری آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، امروز مناطق غربی استان به‌صورت نیمه‌ابری تا ابری و مناطق شرقی به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری است.

وی ادامه داد: همچنین طی 24 ساعت گذشته بیشینه دمای هوا مربوط به ساری و بندر امیرآباد با 23 درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با 2 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: اواخر امروز شاهد بارندگی در آسمان مازندران هستیم که به ‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش می‌یابد.

اسدی با اشاره به اینکه فردا با تقویت این سامانه بارشی، بارندگی در آسمان مازندران تشدید می‌شود، اضافه کرد: ‌به ‌دلیل بارش‌های رگباری آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌های برخی مناطق به‌ویژه مناطق شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه دمای هوای استان فردا کاهش می‌یابد، افزود: بارش در ارتفاعات بالادست و مناطق کوهستانی استان به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه بارشی روز دوشنبه از آسمان مازندران خارج می‌شود، یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان تا روزهای پایانی به‌ صورت صاف تا قسمتی ابری و در مناطق ساحلی با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی این مدت به‌صورت نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج در سواحل و فراساحل تا ۲ متر برآورد می‌شود به صیادان پره، کیلکا و فعالان دریایی  توصیه کرد مراقبت‌ های لازم را داشته باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :