آخرین عناوین

دوشنبه 16 تير 1393-14:22 کد خبر:471

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

بیمارستانهای مازندران به بخش خصوصی واگذار نمی شود/ توسعه کلینیک های ویژه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به فعالیت 23 بیمارستان در استان گفت: هیچ یک از بیمارستانهای استان به بخش خصوصی وگذار نمی شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، قاسم جان بابایی در نشست تحول نظام سلامت با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت سبب افزایش ضریب اشغال تخت شده است، گفت: هیچ یک از بیمارستانها به بخش خصوصی واگذار نمی شود.

وی با بیان اینکه، بحث واگذاری بیمارستان در حال ساخت ماهفروجک به بخش خصوصی صحت ندارد گفت: این بیمارستان در مرکز استان مستقر است و چهار بیمارستان موجود بیش از 40 و 70 سال قدمت دارد و صلاح نیست به بخش خصوصی واگذار شود.

جان بابایی یادآور شد: هیچ مکاتبه ای از طرف دانشگاه برای واگذاری بیمارستان ماهفروجک به بخش خصوصی صورت نگرفته است ولی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آمادگی داریم.

وی گفت: ساختمان بیمارستان ماهفروجک با منابع دولتی در دست ساخت است و زمین آن نیز اهدایی است.

ساخت شش پروژه بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار پروژه های بیمارستانی در دست ساخت در استان را شش طرح اعلام کرد و گفت: دو بیمارستان چالوس و آمل به علوم پزشکی تحویل شد و بیمارستان چالوس با آنکه تحویل شد ولی بصورت رسمی افتتاح نشد.

جان بابایی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان تنکابن، رازی قائمشهر، امام خمینی بهشهر و ماهفروجک ساری در دست ساخت است گفت: بیمارستانهای دردست ساخت تا پایان سال مالی 94 بهره برداری می شوند.

وی توسعه کلینک ویژه دولتی را در برخی شهرستانهای بزرگ استان از جمله برنامه ها بیان کرد  و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مراکز درمانی قابل قبولی در کنار مراکز بیمارستانی ایجاد شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: میزان هزینه نسبت به درآمدها در بیمارستانها متفاوت است و چون تعرفه ها در سیستم دولتی پایین است، هزنیه بالاتر از درامد است.

وی با بیان اینکه، در طرح تحول سلامت رضایتمندی مردم مطرح است گفت: برآورد آن است که تا پایان سال هزینه را کم کنیم.

به گفته جان بابایی، در بحث تجهیزات اگر منابع مورد نیاز تامین شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود و با انجام طرح تحول سللامت بدهکاری سیستم بیشتر نشود.

کنترل روند پدیده زیرمیزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه قبلا بدهی بیمارستانها زیاد بود یادآور شد: تاکنون توانستیم خیلی از بدهی های پرسنلی را نیز تامین کنیم و اکنون میزان بدهی برخی بیمارستانها از 17 ماه به یک تا شش ماه کاهش یافته است.

وی درباره پدیده زیر میزی و روند کاهش آن با اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: برای پزشکانی که به عنوان طرح وارد استان می شوند اجازه مطلب نمی دهیم که این امر میزان ریز میزی را کاهش می دهد.

جان بابایی گفت: اگر قبلا پدیده زیرمیزی در استان بیشتر بود یکی از دلایلش این بود که پرداختی ما به پزشک به موقع نبود و تعرفه نیز پایین بود که اکنون هم تعرفه افزایش یافت و هم پرداختی بموقع شده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :